شاتا- مدیر کل دفتر امور نمایندگی‌های خارج از کشور سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: نشست رایزنان بازرگانی خارج از کشور با تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی کشور برای بررسی و تبادل نظر مسائل مربوط به صادرات و واردات روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه در سالن کنفرانس شماره یک سازمان توسعه تجارت برگزار می‌شود. حمید زادبوم گفت: نشست سالانه رایزنان بازرگانی خارج از کشور، امسال با محور سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تشریح برنامه‌های جدید دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت و ماموریت‌های جدید رایزنان بازرگانی خارج از کشور با توجه به ادغام دو وزارتخانه صنایع وبازرگانی برگزار می‌شود.

وی افزود: نشست با مدیران بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات، هیات رئیسه اتاق بازرگانی وصنایع ومعادن ایران و انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی از دیگر برنامه‌های رایزنان بازرگانی است.

مدیر کل دفتر امور نمایندگی‌های خارج از کشور گفت: رایزنان بازرگانی، سه روز در تهران وسپس به مدت ۲ روز در۱۱ استان دیدارها و نشست‌هایی خواهند داشت.

زاد بوم گفت: با توجه به تاکیدات و دستورات وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شده تعداد دفاتر و شعب بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در خارج افزایش یابد تا زمینه گسترش روابط تجاری با دیگر کشورها فراهم شود.