گروه بازرگانی: ستاد تنظیم بازار در حالی در جلسه هفته گذشته خود تصمیمی در مورد شیر نگرفته است که به گفته رئیس انجمن صنفی‌گاوداران به احتمال ۹۰ درصد طرح افزایش بهای شیرخام به تصویب می‌رسد. عدم تعیین تکلیف شیر در ستاد تنظیم بازار کماکان به حالت تعویق بدون اینکه تصمیمی برای این موضوع گرفته شود، دنبال می‌شود. احمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی‌گاوداران در گفت‌و‌‌گو با خبرگزاری تسنیم در این‌باره گفت: طبق گفته مسوولان هنوز در این رابطه تصمیمی گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حمایت و انجمن صنفی گاوداران در این‌رابطه نظر کارشناسی خود را اعلام کرده‌اند تا ستاد تنظیم بازار آنها را بررسی کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه اقدامات کارشناسی این مساله انجام شده به احتمال ۹۰ درصد به تصویب می‌رسد. به گفته مقدسی معلوم نیست نتیجه نهایی این بررسی چه زمانی اعلام می‌شود، اما باید منتظر ماند و دید ستاد تنظیم بازار دوشنبه هفته جاری تکلیف شیر را مشخص می‌کند یا اینکه همچنان گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش یا ثبات قیمت آن ادامه خواهد داشت؟

پیش از این احمد مقدسی اعلام کرده بود: انجمن طی جلسه‌ای با کارشناسان معاونت امور دام به بررسی قیمت تمام شده تولید شیر پرداخت. به گفته وی معاونت امور دام طی نامه‌ای به معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی بهای تمام شده تولید شیرخام درب دامداری را یک هزار و ۵۲۰ تومان اعلام کرده که به اعتقاد انجمن این مبلغ با احتساب کرایه حمل‌‌ونقل آن یک هزار و ۵۷۶ تومان است.