آمریکا و چالش‏‏‌های زیرساختی خودروهای برقی

خودروسازان به پاسخگویی به تقاضای مشتریان با توسعه مدل‌‌‌های بیشتر ادامه می‌دهند؛ از جمله خودروهای برقی پلاگین هیبریدی (PHEV) و خودروهای الکتریکی باتری‌‌‌دار (BEV) که به طور فزاینده‌‌‌ای با موتورهای احتراق داخلی (ICE) رقابت می‌کنند. قانون سرمایه‌گذاری زیرساخت و مشاغل (IIJA) برای تداوم و سرعت‌‌‌بخشی به روند‌ گذار به خودروهای برقی حیاتی است. IIJA بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌‌‌ها از زمان نیودیل است و شامل چند مفاد برای حمل‌‌‌ونقل برقی از جمله اختصاص ۷.۵میلیارد دلار بودجه برای زیرساخت‌های شارژ، ۵میلیارد دلار برای اتوبوس‌‌‌های مدرسه برقی و ۵.۶میلیارد دلار برای اتوبوس‌‌‌های ترانزیتی برقی است.

فقدان زیرساخت شارژ اغلب به‌‌‌عنوان مانع اصلی برای افزایش پذیرش خودروهای برقی ذکر می‌شود و بودجه IIJA نشان‌‌‌دهنده سرمایه‌گذاری بی‌‌‌سابقه در بخش شارژ خودروهای برقی در بسیاری از مناطق ایالات‌متحده است که برای رشد بازار ضروری است. برخلاف خودروهای معمولی که به‌طور معمول فقط در پمپ بنزین‌‌‌ها سوخت‌‌‌گیری می‌کنند، خودروهای برقی ممکن است در مکان‌های مختلف مانند زمانی که در خانه پارک شده‌‌‌اند، در محل کار یا در مکان‌‌‌های عمومی، با استفاده از انواع مختلف تجهیزات شارژ که اغلب به‌عنوان ایستگاه شارژ یا پورت شارژ شناخته می‌‌‌شوند، شارژ شوند.پیش‌بینی می‌شود که موجودی خودروهای برقی (یعنی تعداد خودروهای برقی در جاده‌‌‌های ایالات‌متحده) در سال ۲۰۳۰ به ۲۶.۴میلیون دستگاه برسد که بیش از ۱۰‌درصد ۲۵۹میلیون دستگاه وسیله نقلیه (خودروها و کامیون‌‌‌های سبک) است که انتظار می‌رود در سال ۲۰۳۰ در جاده‌های ایالات‌متحده تردد کنند.

فروش سالانه خودروهای برقی در سال ۲۰۳۰ نزدیک به ۵.۶میلیون دستگاه خواهد بود که به ۳۲‌درصد فروش سالانه خودروهای سبک در سال ۲۰۳۰ خواهد رسید. در مقایسه با پیش‌بینی ما در سال ۲۰۱۸، این افزایش بیش از ۱.۸میلیون دستگاه فروش سالانه در سال ۲۰۳۰ است. با این حال در دسترس بودن زیرساخت شارژ خودروهای برقی نیز برای رشد این وسایل نقلیه عاملی اساسی است. تخمین می‌‌‌زنیم که ۱۲.۹میلیون پورت شارژ برای پشتیبانی از ۲۶.۴میلیون دستگاه خودروی برقی پیش‌بینی‌‌‌شده که در سال ۲۰۳۰ در جاده‌‌‌های ایالات‌متحده تردد خواهند کرد موردنیاز است. همچنین تقریبا ۱۴۰‌هزار پورت شارژ سریع (DCFC) برای پشتیبانی از شمار خودروهای برقی مورد انتظار ما در سال ۲۰۳۰ موردنیاز است.

ایستگاه‌‌‌های DCFC برای ممکن‌‌‌ساختن سفرهای طولانی‌‌‌مدت با خودروهای برقی، کاهش پدیده اضطراب ناشی از کم‌‌‌بودن برد این خودروها و ارائه شارژ سریع و راحت برای افرادی که به پارکینگ اختصاصی دسترسی ندارند، کلیدی هستند. شرکت‌های برقی آمریکا سرمایه‌گذاری‌‌‌های قابل‌‌‌توجهی برای گسترش دسترسی به شارژ خودروهای برقی انجام می‌دهند؛ از جمله سرمایه‌گذاری بیش از ۳.۴میلیارد دلاری که برای زیرساخت‌‌‌های شارژ و سایر برنامه‌‌‌های ترویج وسایل نقلیه برقی اختصاص داده شده است. علاوه بر این، در اواخر سال ۲۰۲۱، موسسه ادیسون الکتریک راه‌‌‌اندازی ائتلاف ملی بزرگراه‌‌‌های برقی (NEHC) را اعلام کرد، همکاری بین شرکت‌های برقی که هدف مشترک آن استقرار زیرساخت‌های شارژ سریع EV در امتداد کریدورهای مسافرتی بزرگ ایالات متحده است.

اعضای NEHC با هم کار می‌کنند تا زیرساخت‌‌‌های شارژ سریع را به‌‌‌صورت موثر و مناسب به کار گیرند که از تعداد فزاینده خودروهای برقی پشتیبانی می‌کند. اعضای NEHC متعهد به پشتیبانی از بیش از ۴‌هزار و ۵۰۰پورت DCFC هستند.مشارکت شرکت‌های برقی در توسعه زیرساخت‌‌‌های شارژ از اهداف انرژی پاک و حمل‌‌‌ونقل دولت پشتیبانی می‌کند، دامنه انتخاب مشتریان را گسترش می‌دهد و به خلق اطمینان از اینکه صاحبان وسایل نقلیه برقی می‌‌‌توانند خودروهای خود را در خانه، خیابان و در محل کار، مکان‌‌‌های خرید یا در امتداد جاده‌‌‌های اصلی کشور شارژ کنند، کمک می‌کند. حمل‌‌‌ونقل برقی یک بازی برد-برد است که نه‌‌‌تنها نیازهای مشتری را برآورده می‌کند، بلکه مزایای اقتصادی و زیست‌‌‌محیطی را برای همه آمریکایی‌‌‌ها فراهم می‌کند.