مدیر امور مالی بانک صادرات با اشاره به عرضه اولیه این سهم در بازار سرمایه، خبر از بازار گردانی این سهم داد. غلامرضا خلیل ارجمندی، مدیر امور مالی و خصوصی‌سازی بانک صادرات در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج بر اطلاع‌رسانی سهم بانک صادرات از سوی هیات مدیره شرکت بورس ظرف چند روز آینده تاکید و علت تاخیر پذیرش بانک صادرات در بورس را بزرگ بودن این بانک نسبت به دیگر بانک‌های کشور ذکر کرد.

مسوول خصوصی‌سازی بانک صادرات در توضیح کندی روند پذیرش این بانک به وجود ۳۲۶۰ شعبه بانک صادرات در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: گستردگی بانک صادرات در ۳۰ استان کشور، ما را مجبور به تهیه ۳۰ صورت مالی می‌کرد که این صورت‌های مالی باید مورد حسابرسی قرار می‌گرفت.

ارجمندی با اشاره به موافقت وزیر اقتصاد به عرضه شش درصد از سهام این بانک و ارزش و قیمت گذاری این سهم از سوی شرکت تامین سرمایه امین اذعان داشت: سرمایه ۱۶‌هزار و ۸۰۳میلیارد ریالی این بانک، یک و نیم برابر بانک تجارت است.

وی با اشاره به استاندارد ۸‌درصدی کمیته بال برای نسبت کفایت سرمایه، به نسبت ۸/۵‌درصدی کفایت سرمایه بانک صادرات تاکید کرد و از بازار‌گردانی این سهم پس از عرضه اولیه خبر داد و با پیش بینی از استقبال این سهم در بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد بخش‌های حقوقی که علاقه‌مند به خرید سهام هستند، سهام را نگه دارند.