رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به ایرادات سازمان بورس اوراق بهادار در خصوص تاییدیه بیمه مرکزی برای بیمه البرز، گفت: برخی ایرادهای بورس بهانه جویی‌های بی‌مورد است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت بیمه، فرشباف ماهریان رییس کل بیمه مرکزی درباره تاخیر در ارسال تاییدیه بیمه مرکزی به بورس، گفت: بیش از دو هفته از ارسال تاییدیه بیمه مرکزی ایران برای بیمه البرز به بورس می‌گذرد، اما از نظر بورس تاییدیه بیمه مرکزی با ایراد لفظی مواجه است.

وی در توضیح بیشتر این موضوع افزود: ما در این تاییدیه قید کردیم عرضه سهام بیمه البرز در بورس بلامانع است، اما بورس در نامه‌ای درخواست کرده نگارش این تاییدیه را تغییر دهیم و به جای کلمه «بلامانع» از جمله «تایید می‌شود» استفاده کنیم. رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه برخی ایرادهای بورس بهانه‌جویی‌های بی‌مورد است، گفت: با این وجود روز شنبه گذشته دوباره تاییدیه مجددی را با الفاظ مورد تاکید بورس ارسال کردیم و امیدواریم ظرف روزهای آینده سهام این شرکت در بورس عرضه شود.

واگذاری بیمه البرز یکشنبه هفته آینده قطعی شد

مدیرعامل بیمه دانا با اشاره به دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر واگذاری شرکت بیمه البرز در روز یکشنبه، از قطعی شدن زمان بیمه دانا تا دو هفته آینده خبر داد.

هادی اویار حسین در گفت‌وگو با باشگاه خبری «توانا»، با اشاره به جلسه یکشنبه شب گذشته مدیران بیمه‌های در حال واگذاری با پورمحمدی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، از تایید واگذاری بیمه‌های دولتی البرز، آسیا و دانا در بورس اوراق بهادار طی هفته‌های آینده خبر داد. وی افزود: بیمه البرز یکشنبه آینده و بیمه دانا هفته بعد از آن در بورس واگذار خواهد شد.

در هفته‌های اخیر از واگذاری بیمه البرز به دلیل یکسری ابهامات جلوگیری شده بود و واگذاری بیمه‌های دولتی منوط به تاییدیه رییس کل بیمه مرکزی و وزارت اقتصاد بود که پس از تایید فرشباف ماهریان رییس کل بیمه مرکزی، در جلسه شب گذشته با حضور پورمحمدی معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی تاییدیه این وزارتخانه نیز داده شد و براین اساس بیمه البرز یکشنبه آینده واگذار می‌شود.