بیش از ۳۰میلیون تراکنش بانکی در روستاها تاکنون به‌واسطه حضور پست بانک در روستاها، صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، محمود هراتیان‌نژادی، عضو هیات‌مدیره پست بانک ایران، اظهار کرد: در حال حاضر پست بانک در بیش از هشت هزار روستا حاضر و به روستاییان خدمات بانکی ارائه می‌کند.

وی افزود: حدود ۲۰میلیون تراکنش در شعب بانک در روستاها تا اسفندماه گذشته صورت گرفته بود که این میزان در حال حاضر از مرز ۳۰میلیون تراکنش، عبور کرده است. او خاطر نشان کرد: بر همین اساس، سفرهای زایدی که از سوی روستاییان برای انجام این تراکنش‌ها صورت می‌گرفت، حذف و این امر موجب تحقق صرفه‌جویی در زمان و هزینه ساکنان روستاها شده است. هراتیان‌نژادی تصریح کرد: از آغاز فعالیت پست بانک در روستاها تاکنون، بیش از یک میلیون حساب از سوی روستاییان افتتاح شده که به واسطه آن، جذب یک هزار و ۱۵۳میلیارد ریال سپرده از این محل صورت گرفت.

وی ادامه داد: همچنین طی یک سال گذشته و با همکاری نهادهای مسوول از جمله سازمان خصوصی‌سازی، سود سهام عدالت دو میلیون نفر از روستاییان از طریق شعب پست بانک در روستاها، توزیع شده است. عضو هیات مدیره پست بانک با اشاره به درآمد و هزینه‌های پست بانک در سال گذشته گفت: پست بانک ایران در طول سال ۸۷، حدود ۷۰۹میلیارد ریال درآمد داشته که از این مبلغ ۶۰۲میلیارد ریال آن هزینه شده است. او تاکید کرد: درآمد پست بانک ایران در سال ۸۶، حدود ۴۵۴میلیارد ریال بود که با یک رشد قابل توجه در سال گذشته به ۷۰۹میلیارد ریال رسید.