معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با اشاره به اینکه بیمه‌های عمر با داشتن ویژگی پس‌اندازی بهترین مسیر جذب یارانه‌های نقدی مردم به شمار می‌آیند، به تشریح برخی از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صنعت بیمه کشور برای جذب یارانه‌های نقدی پرداخت. به گزارش پایگاه خبری اعتبار، پرویز خسروشاهی با بیان اینکه اجرای برنامه هدفمندسازی یارانه‌ها تاثیر بسیار مطلوبی در صنعت بیمه کشور خواهد داشت، درخصوص برنامه‌های بیمه مرکزی برای جذب یارانه‌های نقدی مردم، اظهار داشت: در این زمینه صنعت بیمه باید دو سیاست فرعی و اصلی اتخاذ کند تا توسعه بیشتری در سطح کشور ایجاد شود.

وی در رابطه با سیاست‌های فرعی بیمه مرکزی برای جذب یارانه‌ها، با اشاره به اینکه بیمه‌های غیر زندگی بستر مناسبی برای این امر تلقی می‌شود، گفت: با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در میان مدت و بلندمدت فعالیت‌های اقتصادی کارآمد، رونق بیشتری خواهند یافت که یکی از پیامدهای آن توسعه پوشش‌های مختلف بیمه‌ای در رشته‌های غیرزندگی است. معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی اضافه کرد: هنگامی که فعالیت‌های اقتصادی از قیمت‌های ارزان انرژی محروم باشند برای امنیت و آرامش اشتغال کارکنان خود و تداوم فعالیت به سمت صنعت بیمه گرایش پیدا می‌کنند.

وی در خصوص گرایش مردم به خرید پوشش‌های بیمه‌ای، گفت: مردم اگر بخواهند یارانه‌های نقدی خود را به جای خرید کالا و موارد مصرفی به سمت حوزه‌های سرمایه‌گذاری هدایت کنند با گزینه‌های مختلفی از جمله بانک، بورس و صنعت بیمه مواجه خواهند بود.

خسروشاهی با اشاره به اینکه صنعت بیمه برای جذب سرمایه‌های خرد به خصوص بخش بیمه عمر بستر مناسبی است، تصریح کرد: بیمه‌های عمر با توجه به این نکته که دارای ویژگی پس‌اندازی هستند، بهترین مسیر جذب یارانه‌های نقدی مردم به شمار می‌آید.

به گفته وی با ویژگی‌های خاص بیمه‌ عمر، بیمه مرکزی درصدد تدوین آیین‌نامه‌ای تحت عنوان زندگی است که حتی شرایط خاصی را برای حمایت از کسانی که این بیمه‌نامه را خریداری می‌کنند نیز لحاظ کند، به صورتی که مردم در راستای آن تشویق به خریداری این بیمه‌نامه شوند.

وی در خصوص برنامه صنعت بیمه برای جذب یارانه‌های نقدی مردم، گفت: باید منتظر ماند تا با ابلاغ آیین‌نامه مذکور مشخص شود صنعت بیمه چه تدابیری برای جذب سرمایه‌های خرد از جمله یارانه‌های نقدی مردم اتخاذ خواهد کرد.

خسرو شاهی خاطرنشان کرد: بیمه مرکزی آیین‌نامه بیمه‌های زندگی را تهیه کرده که این آیین‌نامه با تصویب شورای‌عالی بیمه قابلیت اجرا از سوی شرکت‌های بیمه را خواهد داشت. به گفته وی، اگر صنعت بیمه خدمات مطلوبی را به مردم ارائه دهد خود به خود بنگاه‌های اقتصادی و اقشار مختلف جامعه جذب این صنعت خواهند شد.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در خصوص فعالیت‌های بیمه مرکزی برای توسعه بازار صنعت بیمه کشور، گفت: برای محقق شدن این امر اصلاحاتی باید در این صنعت اتفاق بیفتد؛ به این شکل که ساختار بازار بیمه باید از حالت انحصار چند جانبه فعلی به سمت یک حالت رقابتی پیش برود.

وی افزود: با رقابتی شدن بازار صنعت بیمه، رشد مطلوبی در ارائه خدمات این صنعت با قیمت‌ها و کیفیت مناسب در سطح کشور به وجود خواهد آمد. خسرو شاهی با اشاره به اینکه یکی از مصادیق رقابتی شدن بازار، اجازه فعالیت به موسسات متقاضی در صنعت بیمه کشور است، تصریح کرد: تسهیل در کسب‌وکار صنعت بیمه می‌تواند نقش موثری در ارتقای این صنعت ایفا کند. معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی اضافه کرد: یکی از شاخص‌های فضای کسب‌وکار مطلوب در دنیا تعداد روز‌هایی است که یک فرد می‌تواند مجوز فعالیت دریافت کند، به نحوی که هرچه این روزها کمتر باشد فضای کسب‌وکار در آن کشور مناسب تلقی می‌شود.