7 شرکت‌ بیمه آمریکایی از تویوتا شکایت کردند

هفت شرکت بزرگ بیمه آمریکا از شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن به علت نقص فنی خودروهای تولیدی و پرداخت زیان و ضرر به مالکین این خودروها شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز دولت آمریکا تا کنون بیش از ۸/۴۸ میلیون دلار شرکت تویوتا را به علت نقص فنی خودروهای تولیدی جریمه کرده است.

تویوتا طی دو سال اخیر بیش از ۱۱ میلیون دستگاه خودروهای تولیدی خود را به علت نقص فنی و پایین بودن کیفیت از بازارهای بین‌المللی به خصوص آمریکا جمع‌آوری کرده است. سازمان ایمنی بزرگراه‌های آمریکا نیز اعلام کرد از سال ۲۰۰۰ تا کنون ۸۹ نفر بر اثر حوادث جاده‌ای در بزرگراه‌های آمریکا کشته شده‌اند که احتمال می رود بخشی از این تصادفات منجر به مرگ بر اثر نقص فنی خودروهای تولیدی تویوتا بوده است. سیستم شتاب‌دهنده خودروهای تویوتا با نقص فنی روبه‌رو است و در سرعت‌های بالا امکان کنترل خودرو از دست راننده خارج می‌شود.

تا کنون صدها آمریکایی از نقص فنی خودروهای تولیدی تویوتا شکایت کرده‌اند. تام بیکر استاد حقوق دانشگاه پنسیلوانیا تاکید کرد اقامه دعوای حقوقی از سوی شرکت‌های بیمه آمریکا بر ضد تویوتا خبر بسیار بدی برای مقام‌های این شرکت خواهد بود. این بدترین خبر ممکن برای شرکت تویوتا در آغاز سال ۲۰۱۱ میلادی است.