گروه بازارپول- ادامه نگرانی‌های ژئوپلیتیک در خاورمیانه به ویژه مسائل هسته‌ای ایران موجب افزایش قیمت طلا شد. بنابه گزارش بلومبرگ، قیمت آنی طلا روز پنج‌شنبه به دنبال ایستادگی بر عدم‌تعلیق غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران، طی هفته گذشته به بالاترین حد خود رساند.

بنابراین گزارش، قیمت طلا برای تحویل فوری در ساعت ۵۷/۱۱ به وقت سنگاپور به حد ۵۶/۶۲۷دلار رسید.

قیمت آنی طلا روز گذشته در ساعت ۳۰/۱۴دقیقه به وقت تهران به حد ۶۲۳دلار بازگشت، در حالی که در ساعت ۱۰صبح این میزان به حد ۶۲۶دلار رسیده بود.

روز پنج‌شنبه قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری به نرخ ۵۰/۶۲۲دلار رسیده بود که نسبت به قیمت روز چهارشنبه ۶/۸دلار افزایش داشت. روز چهارشنبه هر اونس طلا برای تحویل فوری به حد ۹۰/۶۱۳دلار رسیده بود که نسبت به قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه شاهد افزایش تقریبا ۱/۹دلاری آن بوده‌ایم.

روز گذشته در ساعت ۳۰/۱۴ به وقت تهران، قیمت طلا برای تحویل در ماه دسامبر در بازار نیویورک به نرخ ۱۰/۶۳۲دلار رسید که البته سطح قیمت آن در آغاز معاملات دیروز به ۶۳۵دلار نیز رسیده بود.

در‌عین‌حال، سایت خبری Marketwatch از افزایش ۲۴درصدی قیمت سهام شرکت‌های تولیدی طلای Glamis Gold و کسب سود ۶/۸میلیارد دلاری شرکت طلای Goldcorp خبر داده است که به نظر می‌رسد در رشد قیمت طلا موثر بوده است.

افزایش قیمت طلا در بازار داخلی روز پنج‌شنبه نیز باعث رشد ۲۵۰۰تومانی نرخ هر قطعه سکه بهار آزادی و رسیدن آن به حد ۱۴۳هزار تومان شد.

سکه طرح قدیم با یک‌هزار تومان افزایش به نرخ ۱۶۵هزار تومان دست یافت و نیم سکه و ربع سکه به ترتیب به قیمت ۷۲هزار و ۸۰۰تومان و ۳۸هزار تومان رسیدند و هر مثقال طلای ۱۷عیار با ۷۰۰تومان رشد قیمت به سطح ۶۱۲۰۰ تومان رسید.