گروه بنگاه‌ها - مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه تاثیر افزایش سقف تسهیلات روی گران شدن مسکن در شرایط مختلف اقتصادی متفاوت خواهد بود، گفت: چنانچه اقتصاد در رکود به سر ببرد، افزایش سقف تسهیلات می‌تواند موجب رشد اقتصادی با حداقل افزایش قیمت‌ها شود. قدرت‌ا... شریفی در پاسخ به این سوال که آیا بانک مسکن برنامه‌های جدیدی برای افزایش سقف تسهیلات مسکن دارد، به خبرگزاری فارس گفت: بانک مسکن یک بانک تخصصی و توسعه‌ای است و وظیفه اصلی آن خانه‌دار کردن مردم است؛ بنابراین در حال حاضر تلاش بانک مسکن این است که در سال حماسه اقتصادی و با عنایت به اینکه بخش مسکن و ساختمان موتور رشد و توسعه اقتصادی هر کشور است، ماموریت‌های جدید محول شده وزارت راه و شهرسازی را دنبال کند.

وی ادامه داد: در این خصوص بانک مسکن اقداماتی را آغاز کرده و برنامه‌ها و روش‌های جدیدی را طراحی کرده است که ضمن تامین نقدینگی مورد نیاز آن از محل پس‌اندازهای مردمی و دارایی‌های در اختیار بانک، امکان رشد بدون ایجاد تورم را دنبال می‌کند.وی اضافه کرد: جهت تدوین برنامه‌ها و روش‌های جدید مذکور کمیته‌های کارشناسی ذی‌ربط در بانک تشکیل شده که پیشنهادهای جدید بانک را متناسب با حوزه‌های فعالیت وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی تقدیم وزیر راه و شهرسازی و رییس کل بانک‌ مرکزی خواهد کرد.

پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن در حال بررسی در بانک مرکزی

شریفی در پاسخ به این سوال که در پیشنهادهای جدید بانک مسکن سقف تسهیلات مسکن چه میزان افزایش یافته است، گفت: بانک مسکن همواره با رصد وضعیت بخش مسکن و قدرت خرید یا ساخت واحد مسکونی، پیشنهادهای مناسب را به بانک مرکزی ارائه می‌کند و در حال حاضر نیز پیشنهادهایی برای تغییر شرایط تسهیلات خرید و ساخت مسکن ارائه شده است.

وی افزود: این پیشنهاد توسط ادارات ذی‌ربط بانک مرکزی در حال کارشناسی است که پس از تایید و تصویب آن توسط شورای پول و اعتبار شرایط جدید اعلام خواهد شد.