گروه بنگاه‌ها - دومین گردهمایی سراسری خانواده بزرگ بانک اقتصادنوین در سال 1392 با حضور رییس، نایب رییس و اعضای هیات‌مدیره، مدیرعامل، معاونان، مدیران، روسای ادارات، سرپرستان مناطق تهران و استان‌ها، مدیران عامل شرکت‌های وابسته و روسای شعب سراسر کشور با شعار «با هم برای هم» برگزار شد. در این مراسم حسن معتمدی مدیر بانک اقتصادنوین ضمن تشریح آخرین وضعیت بانک در ابعاد مختلف، برنامه‌ها و اهداف بانک را در سه ماهه پایانی سال‌جاری تشریح کرد.

وی در جمع همکاران این بانک گفت: با توجه به گسترش خدمات باید از امروز با فکر باز تعریف فضای کسب‌و‌کار در حوزه عملیات بانکی باشیم. وی افزود: براساس آماری که طی سال‌های 89-88 استخراج شد 50 درصد از تراکنش‌های بانکی اقتصادنوین غیر‌حضوری بود، اما براساس آماری که در چند روز گذشته به دستم رسید آمار تراکنش‌های غیرحضوری بانک اکنون به 81 درصد افزیش یافته و با توجه به اینکه در آینده‌ای نزدیک
4 تا 5 محصول جدید از سوی بانک معرفی خواهد شد لازم است، زمینه برای رسیدن این عدد به 90 درصد فراهم شود.
معتمدی ادامه داد: این ارقام نشان می‌دهد که تا 5 سال دیگر مراجعات شعب ما در روز شاید به حدود 20 نفر برسد؛ بنابراین از اکنون باید به فکر بازتعریف فضای کسب‌و‌کار در حوزه عملیات بانکی باشیم. معتمدی با تاکید بر اینکه باید از فعالیت شعب تعریفی نو صورت گیرد، گفت: جهت‌گیری مسیر بانکداری در دنیا به سوی تغییر ماهیت عملیات شعب است و خدمات سنتی شعب در حال انتقال به کانال‌های مجازی و غیرحضوری هستند و شعب باید محلی برای ارایه خدمات متنوع و پیچیده بانکی و مالی شوند. وی یادآور شد: بانکداری خصوصی به طلایه‌داری بانک اقتصادنوین تحولی شگرف در نظام بانکی کشور ایجاد کرد، به طوری که تحویلداران بر خلاف نظام بانکی دولتی صرفا تحویل‌دار نیستند و توانایی انجام امور مختلف بانکی را دارا هستند، در چنین شرایطی باید شرایط به گونه‌ای فراهم کنیم تا بتوانیم برای پنج سال از توان نیروی انسانی کارآزموده و متخصص در قالب مدیران بانکی بهره‌مند شویم. مدیرعامل بانک اقتصادنوین با اشاره به فعالیت 29 بانک در کشور گفت: محیط کسب‌و‌کار بانکی به‌دلیل شرایط داخلی و بین‌المللی با چالش روبه‌رو است ضمن اینکه بانک‌های خصوصی محیط رقابتی را در نظام بانکی حاکم کرده‌اند که این فضا روز به روز در حال رقابتی‌تر شدن است.
وی ادامه داد: برخی از این بانک‌ها قدمت زیادی دارند و از ظرفیت‌هایی مانند سابقه، برند مناسب و شبکه شعب گسترده برخوردارند و برخی بانک‌ها جدیدالتاسیس، خصوصی و کوچک هستند که از چابکی و مدیریت منابع انسانی مناسب قوی برخوردارند و دیدگاه اقتصادی قوی بر آنها حاکم است.
وی یادآور شد: در این بین تعداد زیادی موسسه اعتباری غیر‌مجاز نیز در حال فعالیت هستند که به‌دلیل عدم‌رعایت قوانین و مقررات نظارتی از ظرفیت‌های خاص خود برخوردارند.