گروه بنگاه‌ها - نخستین گردهمایی سراسری خانواده بزرگ بانک اقتصادنوین با شعار «عزمی نوین با هم‌افزایی اقتصادنوین» با حضور رئیس و اعضای هیات‌مدیره، مدیرعامل، معاونان، مدیران، روسای ادارات، سرپرستان مناطق، روسای شعب و بانکداران ارشد بانک اقتصادنوین و مدیران عامل شرکت‌های وابسته این بانک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین در این گردهمایی ضمن تشریح دستاوردهای این بانک در سال گذشته چشم‌انداز، اهداف و برنامه‌های سال ۱۳۹۳ این بانک ترسیم شد.
در گردهمایی سراسری مدیران بانک اقتصادنوین مدیرعامل این بانک در سخنانی در تشریح اهداف کلان بانک در سال‌جاری گفت: بانک اقتصادنوین در تلاش است از تمام ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی برای ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان بهره ببرد. توجه ویژه به خدمات بانکداری بین‌المللی و بانکداری مجازی از جمله این اهداف در سال‌جاری خواهد بود. حسن معتمدی گفت: در این راستا استفاده مطلوب از منابع صندوق توسعه ملی و فاینانس خارجی و تامین مالی از منابع ارزی بانک ازجمله برنامه‌های مهم سال ۹۳ بانک در بخش بین‌المللی است، ضمن اینکه ارائه این خدمات به مشتریان سایر بانک‌ها، تقویت و تاکید بر تجهیز منابع ارزی، تامین نیازهای ارزی مشتریان و توسعه خدمات کامل ارزی از دیگر برنامه‌های سال‌جاری بانک خواهد بود.
وی ادامه داد: افزایش بهره‌وری در توسعه شبکه ارتباطی، توسعه تسهیلات و اعتبارات بلندمدت با توجه به شرایط اقتصادی کشور و سیاست‌های اعتباری بانک، توسعه شبکه بازاریابی بانکداری شرکتی و اختصاصی در استان‌ها، افزایش خدمات غیرحضوری با بهره‌برداری از پورتال جدید و توسعه کمی و کیفی دستگاه‌های خودپرداز و پایانه فروشگاهی دیگر برنامه‌های سال ۹۳ را تشکیل می‌دهد.
معتمدی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه توسعه منابع انسانی بانک در سال ۹۳ اشاره کرد وگفت: تداوم توجه به رفاه مادی و معنوی کارکنان به عنوان مهم‌ترین سرمایه بانک، تاکید بر جوانگرایی در کنار استفاده از تجارب ارزنده و توجه به شایسته سالاری، با بهره‌گیری از تجربیات خوب راه‌اندازی کانون‌های ارزیابی، تداوم برنامه‌های آموزشی و استفاده از خردجمعی و پیاده‌سازی باشگاه پژوهشگران نوین از مهم‌ترین برنامه‌های امسال بانک است.
مدیرعامل بانک اقتصادنوین همچنین به تشریح سیاست‌های کلان اقتصادی کشور پرداخت و گفت: سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، سیاست‌های کلی اصل ۴۴، قانون برنامه پنجم و شعار سال ۹۳ «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» همگی راهنمای بانک در تدوین سیاست‌های کلان و برنامه‌های عملیاتی است. معتمدی همچنین به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: این سیاست‌ها فقط برای مدیریت اقتصاد در شرایط تحریم نیست؛ بلکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، راهبرد کشور برای همه زمان‌ها است، حتی اگر تحریم‌ها هم برداشته شود. وی با بیان اینکه اقتصاد کشور در سال‌های گذشته به‌خصوص سال ۹۲ تحولات زیادی را پشت سرگذاشته است، اظهار کرد: دولت تلاش خود را برای کنترل و کاهش نرخ تورم از طریق کنترل نقدینگی و خروج از شرایط رکود گذاشته است. بدون شک مهم‌ترین ابزارها دراین زمینه توجه به تولید، بازار سرمایه وبورس است.
معتمدی با اشاره به رشد اقتصادی منفی ۸/۵ درصدی ونرخ تورم بالای کشور در سال ۹۱ و ابتدای ۹۲ پیش بینی کرد که با تلاش دولت نرخ تورم در سال‌جاری به کمتر از ۲۵ درصد و به اعتقاد برخی کارشناسان حتی به کمتر از ۲۰ درصد هم برسد. وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان ارقام بودجه سال ۹۳ کل کشور، میزان درآمدهای نفتی امسال و همچنین بهای ۲ هزار و ۶۵۰ تومانی دلار در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: قرار است صندوق توسعه ملی در سال‌جاری ۲۰ درصد از منابع خود را نزد بانک‌های غیر دولتی سپرده‌گذاری کند؛ بنابراین در بازاری که بانک محور است، بانک‌ها باید از این فرصت استفاده کنند. مدیرعامل بانک اقتصادنوین با بیان اینکه ماموریت ما حرکت به سمت اهداف و چشم‌انداز بانک است، به بازارهای موازی اشاره و اظهار کرد: بازار اول، بازار بورس است که با توجه به فراز و نشیب آن در سال ۹۲ به‌خصوص ماه‌های پایانی آن انتظار می‌رود در سال‌جاری بین ۳۰ تا ۴۰ درصد بازدهی داشته باشد. معتمدی گفت: نتایج مذاکرات هسته‌ای تاکنون مثبت بوده که اثرات مطلوبی بر فعالیت‌های اقتصادی از جمله بازار بورس خواهد داشت، ضمن اینکه سیاست‌های اصلاحی دولت نیز در جهت بهبود وضعیت بازار بورس است. وی مسکن را یکی دیگر از بازارهای موازی برشمرد و افزود: بازار مسکن اگرچه اکنون درحال رکود است، اما در مقایسه با سایر بازارها مانند نرخ ارز می‌تواند شاهد تحولات بهتری باشد.