مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنعتی بهشهر با حضور اکثر سهامداران این شرکت برگزار شد. دراین جلسه که ریاست آن برعهده آقای عباسعلی پور بود، گزارش عملکرد شرکت و گزارش حسابرس و بازرس قانونی به استماع حاضران رسید. محمود شه‌رضایی مدیرعامل صنعتی بهشهر در مجمع عمومی عادی سالانه منتهی به پایان آذرماه ۹۳ این‌سال را سالی توام با مشکلات اقتصادی با تاثیر مستقیم براین صنعت خواند. مدیر‌عامل صنعتی بهشهر مهم‌ترین‌ عامل اثر‌گذار را عدم صدور مجوز افزایش نرخ محصولات دانست و گفت: از ابتدای سال گذشته ما در انتظار افزایش نرخ برای محصولات بودیم و این توقع نیز وجود داشت اما با محقق نشدن آن مجبور به انجام تعدیل منفی پیش‌بینی در‌آمد هر سهم ۹۳ شرکت شدیم.وی ادامه داد: امسال این توقع برای افزایش نرخ نیز وجود دارد که در صورت تحقق، تعدیل منفی در پیش نخواهیم داشت. شه رضایی در باره افزایش هزینه‌ها به حاضران مجمع اعلام کرد: اعمال محدودیت‌ها از سوی وزارت بهداشت باعث شده که به جای استفاده از روغن پالم (که بیش از این ۴۰ درصد بود و اکنون مجوز استفاده از آن به ۳۰درصد کاهش یافته)، سویا را جایگزین کنیم که قدری گران‌تر تمام می‌شود.این در حالی است که عوارض گمرکی واردات پالم نیز افزایش یافته است.وی درباره خط تولید مارگارین به جای مانده در صنعتی بهشهر قبل از تغییر در ترکیب سهامداری آن شرکت نیز اظهار کرد: این خط تولید بخشی از تولید کره مارگارین را بر عهده دارد که در طرح توسعه‌ای که صنعتی بهشهر در دستور کار دارد، آن را با متد روز دنیا تکمیل خواهد کرد.مدیر‌عامل صنعتی بهشهر در‌باره رقم ذخیره شده بابت وام کردیت سوئیس تصریح کرد: شرکت اعتراض‌های مکرر نسبت به رای صادره داشته و در عین حال معادل ۲۵۳ میلیارد ریال ذخیره بابت اصل وام در حساب‌ها در نظر دارد.وی تاکید کرد: عوامل داخلی و خارجی سبب شد که شرکت سال بسیار سختی جهت تحقق برنامه‌های خود داشته باشد.شه‌رضایی افزود: در سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۳۹۳ شرکت صافولاد بهشهر (سهامی خاص) اقدام به فروش سهام خود در شرکت مارگارین (سهامی عام) کرد.این شرکت با توجه به تولید کالای استراتژیک در ایران، همواره از حمایت سیستم بانکی و سازمان‌های دولتی برخوردار بوده و توانسته است بخشی از مشکلات خود را از طریق بانک‌های مختلف حل و فصل کند.

جایگاه شرکت در صنعت

با توجه به اینکه عمده مواد اولیه مصرفی شرکت از قبیل روغن خام و ورق حلب و قطعات یدکی از منابع خارجی تامین می‌گردند، بنابراین ریسک عمده شرکت تامین به موقع آنها است. شرکت صنعتی بهشهر در حال حاضر حدود ۳۵ درصد بازار کشور را در اختیار دارد و در این زمینه رتبه نخست را در بین شرکت‌های تولیدکننده روغن ایران داراست. استراتژی شرکت کسب جایگاه نخست روغن مایع و جامد (خانوار) و همچنین صنف و صنعت و رسیدن به حداکثر سود از طریق کاهش هزینه‌ها و همچنین تولید محصولات جدید است که نیازمند دانش فنی بالا است. برنامه‌های شرکت در سال مالی آتی ادامه اجرای پروژه افزایش ظرفیت تولیدی است.

تاریخچه:

تاریخ تاسیس: شرکت صنعتی بهشهر «سهامی‌عام» در تاریخ ۱۹/ ۰۱/ ۱۳۳۰ تحت نام شرکت پنبه‌ پاک‌کنی بهشهر به شماره ۳۴۷۹ در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسید و طبق تصمیم مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۸/ ۱۱/ ۱۳۷۳ نوع شرکت به سهامی عام تبدیل شد.

موضوع فعالیت اصلی شرکت: به استناد ماده ۲ اساسنامه عبارت است از «تاسیس و بهره‌برداری از کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی، روغن‌کشی، تصفیه روغن و سایر کارخانه‌ها و تولید انواع محصولات از قبیل روغن، پنبه، لینتر، کنجاله».

موضوع فرعی: تولید و خرید و فروش محصولات غذایی از قبیل انواع سس، قند، شکر، غلات، برنج، چای، ماکارونی، انواع رشته‌های خوراکی، آجیل، میوه خشک، آب میوه، انواع رب، انواع کمپوت و کنسرو، آب معدنی و بسته‌بندی و توزیع آنها در بازارهای داخلی و خارجی و خرید و واردات ماشین‌آلات، قطعات و لوازم، مواد اولیه و سایر مواد کمکی و به طور کلی هر نوع مایحتاج مورد نیاز برای امور تولیدی یا برای فروش آنها، صادرات محصولات شرکت و همچنین انواع معاملات بازرگانی و صنعتی به طور اعم، انجام سرمایه‌گذاری و خرید سهام شرکت‌های تولیدی و تجارتی.

به موجب پروانه بهره‌برداری شماره ۳۱۹۴۱۰ مورخ ۰۴/ ۰۷/ ۱۳۵۱ که توسط وزارت صنایع صادر شده، بهره‌برداری از کارخانه با ظرفیت ۲۵۰ تن در تاریخ مذکور آغاز شده است. ظرفیت فعلی شرکت، طبق پروانه بهره‌برداری شماره ۳۳۴۷۳/ ۰۱ الف مورخ ۱۲/ ۰۷/ ۱۳۹۰ به میزان ۵۰۰هزار تن انواع روغن نباتی مایع و جامد در سال است.

آمار تولید (به تفکیک محصولات عمده)

در سال مالی منتهی به ۳۰/ ۰۹/ ۱۳۹۳ از مقدار ۴۷۷.۲۰۴ تن روغن تولیدی مقدار ۴۳۸.۸۴۸ تن روغن آزاد و مقدار ۳۸.۳۵۶ تن کارمزدی است. جدول مقایسه‌ای نشانگر وضعیت تولید در سه دوره عملکرد می‌باشد. تولید مزبور به طور متوسط ۳۵ درصد تولید کل کشور است.

اطلاعات طرح‌های توسعه شرکت

همان‌طور که در یادداشت دارایی‌های ثابت شرکت اشاره شده است، شرکت مارگارین بخشی از ماشین‌آلات خود را به صورت امانی برای مدت ۱۸ ماه نزد شرکت صنعتی بهشهر قرار خواهد داد. طی این مدت شرکت سالانه ۷۳هزار تن انواع روغن گیاهی برای شرکت مذکور تولید خواهد کرد.

برنامه‌های آینده شرکت

- گسترش بازارهای فروش محصولات از طریق شرکت طلوع پخش در شهرها و روستاهای کوچک

- ارائه محصولات جدید در روغن‌های خانوار مایع از طریق فرمول‌های جدید و دانش فنی روز دنیا

«صنعتی بهشهر» 725 ریال سود تقسیم کرد

«صنعتی بهشهر» 725 ریال سود تقسیم کرد

«صنعتی بهشهر» 725 ریال سود تقسیم کرد