گروه بنگاه‌ها: تعامل با دنیا و توجه به نوآوری در صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیک، دو رویکرد کلان همایش و نمایشگاه بین‌المللی تراکنش است که روزهای ۴ تا ۶ آبان‌ در مجتمع نمایشگاهی شهر تهران برگزار می‌شود.

دکتر محمدمراد بیات، دبیر همایش و نمایشگاه تراکنش (ITE) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با بیان این مطلب گفت: با گشایش ایجاد شده درنتیجه توافق هسته‌ای، این فرصت برای همه بخش‌های اقتصادی از جمله بانک‌ها فراهم شده است که تعاملات بین‌المللی خود را بهبود ببخشند. بانک‌ها و شرکت‌های بانکی با خلاقیت و نوآوری می‌توانند فاصله با بانک‌های بین‌المللی را که در چند سال گذشته ایجاد شده است، کاهش دهند. مدیرعامل مرکز فابا افزود: با حضور شرکت‌ها و بازدیدکنندگان خارجی در ITE، این نمایشگاه به محلی برای تبادل تجارب و رایزنی بانکداران، شرکت‌ها و متخصصان داخلی و خارجی تبدیل می‌شود و می‌تواند اعتماد به نفس لازم را برای شرکت‌های داخلی برای حضور در بازارهای جهانی فراهم کند.

بیات در ادامه به توفیقات سال‌های گذشته در صنعت پرداخت و فناوری اطلاعات کشور اشاره کرد و داشتن دو شبکه ملی پرداخت و شتاب را مصداق بارزی از توانمندی‌های داخلی برشمرد. وی گفت: هم‌اکنون برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که باید شبکه اختصاصی پرداخت خود را راه‌اندازی کنند؛ در حالی که این کار سال‌ها پیش در کشور انجام شده است و سالانه میلیاردها تراکنش با آن مدیریت می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت رسمی نمایشگاه به نشانی www. itefaba. com از برنامه‌های آن باخبر شوند.