گروه بنگاه‌ها: با برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملی ایران صورت‌های مالی سال ۱۳۹۳ این بانک مورد تصویب قرار گرفت. در این جلسه صورت‌های مالی سال ۱۳۹۳ بانک ملی ایران مورد بررسی و تصویب اعضای مجمع قرار گرفت.

مدیرعامل بانک ملی ایران در این جلسه دعوت از صاحبان ۳۲۰ واحد از واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی بدهکار و تعیین تکلیف تدریجی آنها، کسب بازدهی خوب از سرمایه‌گذاری‌های بانک و فعالیت موثر بخش ارزی و بین‌المللی بانک که منجر به درآمد ۱۵۰۰ میلیارد تومانی در دو بخش یاد شده برای بانک ملی ایران شده را از موفقیت‌های موثر این بانک طی سال گذشته عنوان کرد. دکتر همتی وصول مطالبات بانک و رسیدن نسبت معوقات به تسهیلات به زیر ۱۰ درصد را از موفقیت‌های بزرگ بانک در سال ۱۳۹۳ دانست.

طیب‌نیا وزیر اقتصاد نیز دراین نشست بر فروش املاک مازاد بانک‌ها، پیگیری وصول مطالبات معوق به شکل منطقی و بازپرداخت بدهی دولت به سیستم بانکی تاکید کرد.

وی در ادامه گفت: در زمینه وصول مطالبات معوق تلاش‌های ارزنده‌ای در این بانک صورت گرفته و بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات معوق به‌صورت نقدی وصول شده است.

دکتر طیب‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: برای اولین بار نسبت مطالبات غیر‌جاری به مجموعه مطالبات بانک ملی ایران به زیر ۱۰ درصد رسید. در مجموع عملکرد بانک ملی ایران عملکرد مثبت و ارزشمندی بود و امیدواریم در سال آینده کماکان شاهد عملکرد بهتر این بانک باشیم.