گروه بورس- بورس اوراق بهادار تهران دیروز نیز شاهد رشد سه‌رقمی شاخص کل بود و در نتیجه آن شاخص قیمت با 1/1درصد رشد از مرز 11500 واحد فراتر رفت و شاخص بازده نقدی و قیمت نیز با 2/1 درصد رشد از سطح 42400 واحد عبور کرد. رشد چشمگیر شاخص‌ها طی معاملات روز گذشته همچنان مرهون صعود قیمت شرکت‌های فولادی و سنگ‌آهنی بود که در این میان فولاد مبارکه سپاهان با تاخیر 7/45 واحدی بر شاخص کل، بیشترین نقش را در ثبت بازدهی مزبور برجا گذاشت.

همچنین دیروز فولاد مبارکه پس از تشکیل صف خریدی به میزان ۷۰ میلیون سهم در آغاز معاملات، شاهد عرضه ۵/۴۵ میلیون سهم بود که بخش عمده این عرضه از سوی سازمان خصوصی‌سازی صورت گرفت. حرکتی که به نظر می‌رسد از یک سو می‌تواند هیجان به وجود آمده در بورس را تا حدود زیادی فروکش کند و از سوی دیگر می‌تواند به تعادل نسبی این نماد و سایر نمادهای فعال کمک کند. در حقیقت بورس تهران طی روزهای گذشته به دلیل تقویت بخش تقاضا، با کمبود عرضه سهام مواجه بوده که همین مساله تشکیل صف خرید برای اکثر نمادهای حاضر در بورس را منجر شده است. وضعیتی که از نگاه برخی از کارشناسان یادآور وقایع سال‌های ۸۲ و ۸۳ بورس تهران است و می‌تواند در صورت تداوم به حبابی شدن قیمت سهام برخی از شرکت‌ها بینجامد. اما عرضه فولاد مبارکه به ارزش بیش از ۲۱ میلیارد تومان، ارزش معاملات را ۵/۳۴ میلیارد تومان افزایش داد.در این میان سه صنعت سیمان، دارو و خودرو به دلیل تمرکز فعالان بازار روی نمادهای فلزی، همچنان با کم‌توجهی سرمایه‌گذاران مواجه هستند.
باید توجه داشت که به دلیل عرضه سهام فولاد مبارکه در لحظات پایانی، معامله‌‌گران و خریداران صفی، فرصت کافی برای جایگزینی سایر سهام خود با سهام عرضه‌شده نداشتند. وضعیتی که به نظر می‌رسد در صورت تمایل خریداران امروز به فروش سهام در هفته آینده برای جایگزینی سهام خریداری شده می‌تواند شرایط کلی بورس تهران را به طور کامل دگرگون کند؛ وضعیتی که می‌تواند با عرضه سهام پالایشگاه اصفهان در هفته آینده متزلزل‌تر شود.