گروه بورس: شرکت دارویی و بهداشتی لقمان برای هر سهم سال ۸۶ مبلغ ۴۸۲ ریال سود محقق کرد.

به گزارش بورس و اوراق بهادار این شرکت سود هر سهم را با سرمایه ۲۵ میلیاردو ۲۰۰ میلیون ریال در تاریخ‌های ۲۳ اسفندماه ۸۵ و ۱۱ اردیبهشت ماه ۸۶ مبلغ یک‌هزار و ۳۳۶ ریال و با سرمایه ۷۵ میلیارد ریال در تاریخ‌های ۳۱ تیر، ۶ آذر و ۲۹ بهمن ماه ۸۶ مبلغ ۴۸۷ ریال اعلام کرده بود که جزئیات این پیش‌بینی تغییر کرده است. شرکت دلایل تغییرات مزبور را افزایش مقدار تولید، کاهش نرخ فروش انواع سفالکسین و آموکسی‌سیلین، افزایش نرخ خرید مواد موثره و کمکی، افزایش هزینه‌های دستمزد و سربار، هزینه بازنشستگی پیش از موعد کارکنان و لحاظ کردن معافیت مالیاتی ماده ۱۳۸ ق.م.م. عنوان کرده است.

براساس این گزارش هیات‌مدیره شرکت تصمیم دارد حدود ۶۰ درصد سود قابل تخصیص را به عنوان سود قابل تقسیم سال ۸۶ به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

بنابراین گزارش طرح‌های سفالسپورین شرکت با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۲۴ میلیاردو ۹۹۴ میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.

همچنین شرکت چهار طرح دیگر در دست اجرا دارد.

کارتریج و استریل با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۴۰ میلیاردو ۸۰۳ میلیون ریال از طرح‌های شرکت است که تاکنون ۳۲ میلیاردو ۳۹۶ میلیون ریال هزینه برای آن صورت گرفته و با ۵۵ درصد پیشرفت کار در نیمه دوم سال ۸۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

بتالاکتم‌ها نیز از دیگر طرح‌های شرکت با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۵ میلیاردو ۲۹۶ میلیون ریال است. این طرح که ۳۰ درصد تاکنون پیشرفت داشته در اواخر نیمه اول امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین طرح‌های غیر آنتی‌بیوتیک و ماکرولید از دیگر طرح‌های شرکت است که اولی با ۲۷میلیارد و ۹۶۶میلیون ریال برآورد هزینه سرمایه‌گذاری تاکنون ۳۶درصد پیشرفت و دیگری با ۷میلیارد و ۶۳۵میلیون ریال برآورد هزینه سرمایه‌گذاری تاکنون ۱۷درصد پیشرفت کار داشته و در نیمه دوم امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

شرکت اعلام کرده تاریخ‌های ذکر شده برای بهره‌برداری آزمایشی است و با توجه به اینکه طرح‌های مزبور در زمان و دوره‌های متفاوت سال به بهره‌برداری می‌رسند سودآوری هریک از خطوط در پیش‌بینی ملحوظ شده و این موضوع به تاریخ و زمان بهره‌برداری و تولید صنعتی بستگی دارد.

پیش‌بینی عملکرد سال ۸۶ شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل از ۶۱درصد افزایش فروش، ۶۸درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش‌رفته، ۴۲درصد افزایش سود عملیاتی و ۶۴درصد افزایش سود پس از کسر مالیات برخوردار است.