گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی بخش دیگر از سهام دوده صنعتی پارس و کربن ایران را در دوره یک ماه منتهی به پایان مهرماه ۸۷ تحصیل کرد. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «وپترو» چهار صدم درصد از سهام کربن ایران و هشت صدم درصد از سهام دوده صنعتی پارس را به پرتفوی خود افزود.

همچنین سهام سرمایه‌گذاری بهمن و سرمایه‌گذاری توسعه ملی را در همین دوره واگذار کرد. زیان حاصل از این واگذاری معادل ۳۱میلیون ریال اعلام شد.

سهام یاد شده به مبلغ ۹۳میلیون ریال واگذار شد. ارزش بازار پایان دوره «وپترو» معادل ۵۲۴میلیارد و ۶۳۱میلیون ریال بود که در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره ۴۳درصد کاهش نشان می‌دهد.

ارزش بازار سرمایه‌گذاری در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس برای هر سهم و براساس آخرین سرمایه شرکت معادل ۲۸۸ ریال است. در گروه خدمات فنی و مهندسی ارزش بازار پایان دوره نسبت به بهای تمام شده ابتدای دوره ۵/۱۲درصد افزایش داشت. از آنجایی که ۱۱درصد از پرتفوی «وپترو» در گروه انبوه‌سازی املاک و مستغلات متمرکز است، ارزش بازار پایان دوره این گروه نسبت به بهای تمام شده ابتدای دوره ۵۲درصد کاهش داشت.

معادل ۴۵درصد از پرتفوی این شرکت به گروه محصولات شیمیایی اختصاص دارد که ارزش بازار پایان دوره این گروه نسبت به ارزش بازار ابتدای دوره آن معادل ۴/۲۳میلیارد افت را تجربه کرد.

در مجموع ارزش بازار پرتفوی «وپترو» در پایان مهرماه نسبت به ابتدای دوره معادل ۴۲میلیارد ریال کاهش یافت.

«وپترو» سهام شرکت‌های تکین‌کو، گاز لوله، کربن ایران، پتروشیمی فارابی، بسته‌بندی پارس، دوده صنعتی پارس، ساختمان ایران و لاستیکی سهند را در پرتفوی خود دارا است.