فرید هلالات
در پی رشد قیمت جهانی فلز مس، سهام شرکت ملی صنایع مس ایران نیز با اقبال مناسبی مواجه شد و هم اکنون در بالای ۸/۶۱درصد فیبوناچی (۶۶۰‌تومان) در نوسان است.

نوسانات اخیر سهام شرکت به سبب سه قله پیاپی به الگوی سه‌قلوی سقف (Triple Top) بسیار شبیه است. به طور کلی سه محدوده در معاملات اخیر سهام شرکت بسیار مهم هستند.
محدوده‌های مذکور عبارتند از: ۶۶۰‌تومان، ۷۲۰‌تومان و ۷۷۰‌تومان. مادامی که قیمت بالای ۷۲۰‌تومان قرار نگرفته باشد، احتمال رشد بیشتر تا ۴/۷۶‌درصد فیبوناچی (۷۷۰‌تومان) منتفی است. اما اگر ۷۲۰‌تومان به عنوان یک مقاومت همچنان باقی بماند، قیمت ناگزیر به شکستن ۶۶۰‌تومان رو به پایین خواهد بود.
در صورت شکسته شدن 660 - 558‌تومان رو به پایین حمایت‌های پیش روی فروشندگان عبارتند از: 618‌تومان، 587‌تومان و 555‌تومان. در تلفیق فیبوناچی بلند مدت وکوتاه مدت، می‌توان دو محدوده مهم از حمایت‌ها را مشخص کرد که عبارتند از: 618 - 610‌تومان و 555 - 542‌تومان.
نوسانات قیمت در قالب کانال‌های چندتایی و نیز کانال‌های چنگال اندروز دنبال می‌شود. تلاقی خطوط کانال‌ها و موقعیت قرار گرفتن چنگال اندروز به دو محدوده حمایتی مذکور، اهمیتی بیشتری بخشیده است.
لازم به ذکر است که احتمال رشد قیمت تا 770‌تومان هنوز منتفی نیست، اما به سبب موقعیت RSI نسبت به قیمت، تصحیح رشد اخیر قیمت طی معاملات آتی محتمل تر است.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM