گروه بورس- شرکت تولید فرومولیبدن کرمان فصل بهار را با زیان ۲۴۰ ریالی سپری کرد. براساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار، فرومولیبدن کرمان برای امسال مبلغ ۹۷۹ ریال زیان پیش‌بینی کرده است که تا پایان دوره سه ماهه، ۲۵ درصد از این رقم را نسبت به بودجه پوشش داد.

این شرکت به علت توقف خط تولید به علت کمبود نقدینگی، در نتیجه عدم خرید مواد اولیه در ۳ ماهه اول سال ۸۹، پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال را تعدیل کرده است.

فرومولیبدن کرمان در اسفندماه ۸۸ مبلغ ۲۶۹ ریال و در تیرماه ۸۹ مبلغ ۱۷۲ ریال سود پیش‌بینی کرده بود که به دلایل یادشده این پیش‌بینی با تعدیل روبه‌رو شد.

این شرکت فروش امسال را مبلغ ۱۰ میلیارد و ۹۹۲ میلیون ریال اعلام کرده است که با توقف تولید در فصل بهار این رقم ۱۰۰ درصد مورد پوشش قرار گرفت.

با وجود توقف تولید، هزینه‌های عمومی، اداری و هزینه‌های عملیاتی شرکت طبق روال وجود دارد و شرکت با وجود این هزینه‌ها پیش‌بینی کرده است که تا پایان سال زیان شرکت به ۹۷۹ ریال برسد.

توضیح بیشتر آنکه شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۹ را در دو وضعیت فعلی (توقف تولید و عدم تامین مواد اولیه) و تحصیل مالکیت عمده سهام شرکت توسط شرکت ملی صنایع مس ایران و امکان تامین مواد اولیه و امکان تداوم تولید شرکت تهیه و ارائه کرده است.