گروه بورس - سرمایه‌گذاری البرز پیش‌بینی سود هر سهم امسال را با ۶۷ ریال افزایش تعدیل کرد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، «والبر» در حالی در اطلاعات ۹ ماهه پیش‌بینی سود هر سهم را تعدیل کرد که عرضه سهام سبحان‌دارو در فرابورس مهم‌ترین دلیل آن عنوان شده است. بر این اساس سود هر سهم سرمایه‌گذاری البرز با ۶۷ ریال افزایش به طور خالص مبلغ ۶۵۰ ریال پیش‌بینی شده است. شرکت در اطلاعات منتشر شده در تاریخ ۱۳ مهرماه سود هر سهم را ۵۸۳ ریال پیش‌بینی کرده بود که دلیل عمده تغییر نسبت به پیش‌بینی شش ماهه منتهی به شهریورماه را تغییر سود ناشی از فروش سرمایه‌گذاری‌ها عمدتا سود ناشی از پذیرش شرکت سبحان‌دارو در فرابورس و همچنین افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها به دلیل تعدیل مثبت سود هر سهم شرکت گروه دارویی سبحان‌ اعلام کرده است.

پیش‌بینی عملکرد امسال «والبر» در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۳۶ درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۲۹ درصد کاهش، سود عملیاتی ۷ درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

هیات‌مدیره تصمیم دارد به ازای هر سهم مبلغ ۳۳۰ ریال را برای تقسیم به مجمع عمومی سال ۸۹ پیشنهاد کند.

این در حالی است که ۱۳ درصد از پیش‌بینی سود خالص سال ۸۹ (به ازای هر سهم مبلغ ۱۰۰ ریال) ناشی از درآمدهای متفرقه (عمدتا سود فروش ساختمان مرکزی شرکت) است.