گروه بورس - درآمد حاصل از ارائه خدمات لیزینگ ایران در بهار امسال در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 63درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت توانست تا پایان دوره سه ماه منتهی به خردادماه با کسب ۵۱میلیارد و ۳۲۶میلیون ریال درآمد حاصل از ارائه خدمات معادل ۲۲درصد از بودجه خود را محقق کرد.
«ولیز» همچنین پیش‌بینی کرده است تا پایان امسال با 73درصد افزایش در مقایسه با سال گذشته مبلغ 230میلیارد ریال درآمد حاصل از ارائه خدمات کسب کند.
لیزینگ ایران‌ درآمد هر سهم امسال را با ۳۰۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۵۰ریال پیش‌بینی کرده است که تا پایان بهار امسال با تحقق ۹۸ریال سود به ازای هر سهم معادل ۲۸درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را پوشش داده است.
پیش‌بینی عملکرد لیزینگ ایران برای سال‌مالی 85 در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی قبل به ترتیب درآمد حاصل از ارائه خدمات 73درصد افزایش، هزیه سود و کارمزد تامین مالی 84درصد افزایش، سود عملیاتی 41درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 22درصد افزایش نشان می‌دهد.
شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال را در فروردین ماه، مبلغ ۳۷۸ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را به طور عمده ناشی از اعمال تاثیرات ناشی از مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار، افزایش حجم تسهیلات دریافتی و کاهش نرخ تسهیلات مذکور با توجه به جایگزینی تسهیلات دریافتی مشارکت گردان با تسهیلات فروش اقساطی و همچنین کاهش سایر درآمدهای عملیاتی برآوردی به دلیل پیش‌بینی عدم ‌اخذ هزینه کارمزد از متقضیات تسهیلات اعطایی اعلام کرده است.
مطابق مصوبات اخیر شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات اعطایی توسط شرکت‌های لیزینگ حداکثر 17درصد تعیین شده است. به طوری که نرخ مذکور برای عقود با بازدهی ثابت (فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک، جعاله و سلف و خرید دین) برای تعیین قیمت نسیه اموال و ... به کار می‌رود و در مورد عقود مشارکتی (مضاربه و مشارکت مدنی) نرخ سود احتمالی برای انتخاب طرح از بین طرح‌های سرمایه‌گذاری پیشنهاد شده به شرکت است. هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم سود به مبلغ 300ریال به ازای هر سهم را به مجمع عمومی عادی سالانه سال‌مالی 85 پیشنهاد کند.

pic1