گروه بورس: محبوبه مغانی: در هفته‌ای که گذشت درحالی از بازدهی بورس تهران ۹/۰ درصد (معادل ۷۰۰ واحد) کاسته شده است که طی این مدت، صنعت خودرو در صدر ۳۸ صنعت بورسی قرار داشت. بازار سرمایه بر این گمان است که گروه خودروسازی به صنعت پیشرو در بازار تبدیل شده است. اما در این صنعت طی هفته ای که گذشت معاون سازمان حفاظت از محیط زیست آخرین مهلت خودروسازان برای تولید محصول با استاندارد یورو ۴ را اول شهریور سال‌جاری اعلام و تاکید کرد که به هیچ عنوان این مهلت تمدید نمی‌شود.

از سوی دیگر در حالی بازار سرمایه این هفته را به پایان رساند که قرار بود فرمول جدید محاسبه قیمت خودرو در روز چهارشنبه (۷ خردادماه) اعلام شود؛ اما این جلسه به تعویق افتاد.در نهایت کارگروه صنعت مجلس اعلام کرده است که در نظر دارد تا نحوه فروش سهام ایران خودرو را مورد بررسی قرار دهد. اما در بازار سرمایه‌؛ بازار با تعدیل منفی ۱۵ درصدی سرمایه‌گذاری سایپا مواجه شد. این شرکت سود هر سهم خود را برای سال مالی ۹۳ از ۲۰۵ به ۱۷۳ ریال کاهش داد.

در این میان زامیاد سود سال مالی ۹۲ خود را با افزایش ۹۶ درصدی از ۲۶ به ۵۱ ریال افزایش داد. هر سهم زامیاد در سال مالی ۹۱، از زیان ۲۲۱ ریالی برخوردار بود.

نماد پارس خودرو نیز به‌منظور برگزاری مجمع افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها متوقف شد.

در نهایت؛ سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اعلام کرد که در نظر دارد تا ۰۱/۵ درصد از سهام سرمایه‌گذاری رنا را اول تیرماه واگذار کند.ارزش پایه این بلوک ۱۵۰ میلیون و ۲۴۴ هزار سهمی، ۲۵۵ میلیارد و ۲۶۴ میلیون ریال تعیین شده است.

خودرو در صدر بازار سهام

خودرو در صدر بازار سهام