تعداد کدهای معاملاتی در تاریخ سوم آبان ماه امسال به هفت میلیون و ۷۶۰ هزار و ۹۳۱ عدد رسید که در قیاس با مدت مشابه پارسال ۵/۱۴درصد افزایش داشت. به گزارش «سنا»، مدیر امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (CSD) با بیان این مطلب گفت: تعداد کل کدهای سهامداری در مدت مشابه پارسال ۶ میلیون و ۷۷۶ هزار و ۳۴۱ عدد بود.

مطهره مروج ادامه داد: از میان کدهای موجود در سامانه، در ابتدای آبان ماه امسال تعداد پنج میلیون و ۶۸۹ هزار و ۸۳۰ کد فعال و تعداد دو میلیون و ۷۱ هزار و ۱۰۱ کد غیرفعال بودند.

وی با اشاره به اینکه از میان کدهای فعال، پنج میلیون و ۶۶۰ هزار و ۲۳۳ کد به سهامداران حقیقی اختصاص دارد، ابراز کرد: از این میان تعداد یک میلیون و ۶۱۷ هزار و ۶۵۲ کد به نام سرمایه‌گذاران زن و چهار میلیون و ۴۲ هزار و ۵۸۱ کد به نام سرمایه‌گذاران مرد صادر شده است.

مدیر امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ابراز کرد: از میان کدهای صادره، تعداد ۲۹ هزار و ۳۱۹ کد مربوط به سهامداران حقوقی است. در عین حال، برای سرمایه‌گذاران خارجی نیز ۲۷۸ کد صادر شده است.

وی ابراز کرد: تا ابتدای آبان ماه تعداد کدهای حقیقی صادر شده برای دریافت تسهیلات مسکن ۵۸۵ هزار و ۵۱۹ مورد بود. در عین حال، سه هزار و ۹۰۵ کد حقوقی هم برای خرید اوراق تسهیلات مسکن ایجاد شده است.

مروج خاطرنشان کرد: بر این اساس، از ابتدا تا سوم آبان ماه؛ ۵۸۹ هزار و ۴۲۴ کد مربوط به تسهیلات مسکن ایجاد شده است. در عین حال، بر اساس آمار موجود، تعداد خریداران اوراق تسهیلات مسکن دو میلیون و ۳۲۱ هزار و ۵۱۷ نفر، تعداد استفاده‌کنندگان از این اوراق ۷۱۹ هزار و ۹۵۵ نفر و انصراف‌دهندگان این اوراق ۲۸ هزار و ۱۸۷ نفر هستند.

وی درخصوص وضعیت نمادهای موجود در بازار سرمایه نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد چهار هزار و ۴۷۰ نماد در این بازار وجود دارد که ۴۲ نماد آن مربوط به اوراق اختیار فروش تبعی، ۳۱۵ نماد مربوط به سهام عادی در بورس و ۶ نماد مربوط به اوراق است. در عین حال یک نماد هم برای صندوق قابل معامله در بورس اوراق بهادار فعال است.

مدیر امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه درخصوص نمادهای حاضر در بازار فرابورس نیز تصریح کرد: در این بازار یک نماد اوراق اختیار فروش تبعی، ۴۷ نماد مربوط به سهام امتیاز تسهیلات مسکن، ۳۰۱ نماد مربوط به سهام عادی، ۳۷ نماد مربوط به اوراق و ۶ نماد مربوط به صندوق قابل معامله در فرابورس است، همچنین یک نماد هم مربوط به دارایی فکری است.

وی درخصوص نمادهای بورس انرژی هم گفت: تعداد ۳۷۱۲ نماد در بازار برق و یک نماد در اوراق سلف کالا حاضر است.