دلایل انتخاب‌هاشمیان و برنامه‌های آتی «بورس کالا» تشریح شد

خبرگزاری فارس- رییس هیات‌مدیره شرکت بورس کالا دلایل معرفی و انتخاب‌هاشمیان به عنوان مدیرعامل و برنامه‌های آتی شرکت را تشریح کرد.

حسین ملاحسین‌آقا با اشاره به برگزاری جلسه معارفه علی‌اکبر‌هاشمیان در روز چهارشنبه به عنوان اولین مدیرعامل شرکت بورس کالا گفت: شرکت بورس کالا موقتا در ساختمان بورس فلزات سابق مستقر خواهد شد تا بعد از مشخص شدن دارایی‌ بورس‌های فلزات و کشاورزی و بر اساس چشم‌انداز نسبت به اسکان در ساختمان جدید تصمیم‌گیری شود. وی در پاسخ به این مطلب که با توجه به ادغام دو بورس فلزات و کشاورزی و عدم ظرفیت کافی ساختمان بورس فلزات کنونی بهتر نیست ساختمان جدیدی از همان ابتدا در نظر گرفته شود گفت: قطعا با توجه به ادغام دو بورس و حضور دیگر کالاها از جمله فلزات گرانبها شرکت بورس کالا به ساختمان بزرگ‌تری نیاز دارد اما تا حصول تعیین تکلیف دارایی، استقرار اولیه بورس کالا موقتا در ساختمان بورس فلزات خواهد بود.

دلایل انتخاب‌هاشمیان

رییس هیات‌مدیره شرکت بورس کالا در برابر این پرسش فارس که دلایل معرفی و انتخاب‌هاشمیان به عنوان مدیرعامل شرکت بورس کالا از جانب هیات‌مدیره چه بود ابراز داشت: معرفی و انتخاب‌هاشمیان به دلایل ویژگی‌های وی از جمله برخورداری از شخصیت‌ معتمد و موثر، اعتماد دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، سوابق طولانی و ممتد وی در زمینه‌های تولیدی، سیاستگذاری و نظارتی، سوابق و تجربه کامل در بورس فلزات، احاطه به مجموعه قوانین و خصوصا ارائه برنامه‌های مختلف و جامع در بورس کالا بود که مورد توافق همگان قرار گرفت.

ملاحسین آقا ادامه داد: از طرف دیگر بر اساس انتظارات و توقع هیات‌مدیره وجود فردی مانند‌هاشمیان را طلب می‌کرد.

وی افزود: از بین ۵ نامزد احراز پست مدیرعاملی، ۳ نفر به توانایی‌ها و قابلیت‌های‌هاشمیان اذعان داشتند و رقابت جدی بین دو نفر بود.

برنامه‌های آتی شرکت

رییس هیات‌مدیره بورس کالا در رابطه با برنامه‌های آتی شرکت‌ گفت: از روز چهارشنبه کلیه فعالیت‌ها و عملیات‌ بورس کالا آغاز خواهد شد و ابلاغ وظایف به مدیرعامل بر اساس اساسنامه، انتقال بخشی از مسئولیت هیات‌مدیره بورس و تعیین ساختار و چارت سازمانی از جمله برنامه‌هایی است که در روزهای آینده اجرا خواهد شد.

از کبیری استفاده خواهیم کرد

ملاحسین آقا در برابر این سوال که تکلیف احمد کبیری (دبیر کل سابق بورس کشاورزی) چه خواهد شد گفت: با عنایت به سوابق و تجربه‌ها و شخصیت‌ مقبول وی از توانایی‌های ایشان استفاده خواهیم کرد.

تکلیف کارکنان بورس‌های فلزات و کشاورزی

رییس هیات‌مدیره بورس کالا در رابطه با تکلیف کارکنان بورس‌های فلزات و کشاورزی ابراز داشت: کارکنان این دو بورس در مراحل تسویه حساب قرار دارند و شرکت بورس کالا با توجه به جدیدالتاسیس بودن آن اقدام به جذب نیرو خواهد کرد.

تاثیر تاسیس بورس کالایی

ملاحسین آقا در خصوص تاثیر بورس کالا در آینده گفت: انتقال فعالیت‌های معاملاتی از ساختار سنتی به رقابتی کار ساده‌ای نیست و باید مرحله به مرحله و بر اساس قوانین و مقررات انجام شود.

وی ادامه داد: با ایجاد شرکت بورس کالا در نظر داریم امکان دسترسی یکسان اطلاعات و معاملات را فراهم کنیم تا منافع سه گروه تولید‌کننده، مصرف‌کننده و معامله‌گر تامین شود.

وی در خاتمه گفت: توسعه متوازن بورس کالایی نیازمند کمک همه نهادها و سازمان‌ها است.