فولاد زمستان وارد بورس دبی می‌شود

گروه بورس فلزات- اقدامات نهایی برای ورود فولاد به بورس دبی انجام شده و زمستان شاهد عرضه این محصول در بورس دبی هستیم. جی‌گاباریا یک کارگزار بورس و کالای دبی با بیان مطلب فوق به خبرنگار دنیای اقتصاد گفت: عمر فعالیت بورس دبی حدود ۵/۱ سال است که مدت ۶ ماه است که مبادلات طلا و کالا در آن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای فعالیت بورس دبی در کارگزاری پارس متال فعالیت داشته و در این بورس ۱۵۰ کارگزاری فعال هستند.

این کارگزار بورس طلا و کالای دبی با اشاره به کالاهایی که در بورس دبی مورد مبادله قرار می‌گیرند، گفت: در بورس دبی انواع فلزات گرانبها که طلا و نقره را هم شامل می‌شود حضور دارند و علاوه بر آن ارزهای معتبر دنیا شامل ۵ ارز پوند انگلیس، یورو اروپا، ین ژاپن، دلار آمریکا، روپیه هند و نفت کوره مورد مبادله قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: البته تلاش‌های بورس دبی برای حضور فلزات پایه مانند آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع، روی نیز ادامه دارد. همچنین فولاد نیز از دیگر محصولاتی است که بورس دبی برای حضور آن در تالار مبادلات برنامه‌ریزی کرده است.

وی اظهار داشت: مبادلات در بورس دبی با ابزارهای مالی اختیار مبادله و آتی است که منجر به تحویل فیزیکی کالا هم می‌شود.

وی گفت: مبادلات در این بورس به صورت online و مستقیم است و تمام کالاهایی که در بورس دبی مبادله می‌شوند قابل مبادله در بورس‌های معتبر دنیا نیز هستند و مبادلات در این بورس به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: قیمت‌ها در بورس دبی شفاف بوده و اطلاعات محرمانه مشتریان مانند بورس‌های معتبر دنیا حفظ می‌شود.

وی در خصوص میزان دستمزد کارگزاران بورس دبی اظهار داشت: کارگزاران در بورس دبی به دو صورت کار می‌کنند در اولی با پول مشتری کار می‌کنند و کارمزد دریافت می‌کنند و در دومی مشتری خودش تصمیم‌گیرنده است و تنها کارگزار برای او خرید و فروش می‌کند و دستمزد کارگزار بابت هر مبادله حداکثر ده‌دلار است.

وی تاکید کرد: حداقل ارزش هر مبادله در بورس دبی ۲۰هزار دلار است که معادل یک ‌کیلو طلا می‌شود.

وی با اشاره به ورود فولاد در زمستان سال‌جاری گفت: قرار بود درماه جاری شاهد عرضه فولاد در بورس دبی باشیم که به علت برخی مشکلات فنی این اتفاق نیفتاد اما در نهایت در زمستان این محصول وارد بورس می‌شود و حتی زیرساخت‌های انبارهای این محصول نیز در حال تکمیل شدن هستند.

وی گفت: انبارهای فولاد در بورس دبی زیرنظر دولت اداره می‌شوند.