گروه بورس کالا - در معاملات روز گذشته در بورس کالا نرخ ورق ثابت ماند که علت آن فروش این کالا به صورت مچینگ بود.

بر اساس این گزارش پس از اینکه رینگ فولاد معاملات خود را در روز یکشنبه با رکود و نهایتا بدون معامله سپری کرد، در معاملات روز گذشته نزدیک به ۵۴‌‌هزار و ۳۷۰ تن ورق معامله شد.

در این روز ورق سرد B فولاد مبارکه ۵هزارو ۹۶۰ تن با نرخ ۷‌هزار و ۶۲ ریال معامله شد. ورق گرم B نیز ۳۷هزار و ۴۳۰ تن با نرخ ۵‌هزار و ۷۹۴ریال فروش رفت. ورق گرم C نیز ۸۹۹۰ تن با نرخ ۵‌هزار و ۹۰۸‌ریال فروش رفت.

ورق قلع‌اندود در این روز ۸۳۰ تن با قیمت ۱۰‌هزار و ۹۴۵‌ریال فروش رفت. ورق گالوانیزه فولاد مبارکه دیروز در حالی با نرخ ۸‌هزار و ۴۷۲ ریال معامله شد که در هفته قبل قیمت این کالا پس از رقابت در بالاترین قیمت با نرخ ۸هزار و ۵۱۲‌ریال فروش رفته بود. از این کالا در روز گذشته یک‌هزار و ۱۶۰تن معامله شد.

به گفته فعالان بازار در حال حاضر بازار با موجودی بالایی روبه‌رو شده است، اما تجاری که با نرخ‌های مذکور در چند هفته قبل ورق از بورس خریده‌اند قطعا به خریدهای خود ادامه می‌دهند تا نرخ آن حداقل تا رسیدن به زمان تحویل کالاهای قبلی کاهش پیدا نکند. از این رو به عقیده کارگزاران با توجه به شرایط حاکم بر بازار اگر عرضه‌های غیرمچینگ هم در بورس عرضه می‌شد، احتمال پایین آمدن قیمت ورق در بورس کم بود.