مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت تیرآهن تایلند و تایوان طی دو هفته گذشته در مقایسه با قیمت ۷۸۰ تا ۷۹۰ دلار هر تن سی اف آر سنگاپور در اوایل ماه ژوئن کاهش یافته و به ۷۰۰ تا ۷۱۰ دلار هر تن سی اف آر سنگاپور رسیده است. اما در حال حاضر تولیدکنندگان این محصول به دلیل رشد قیمت قراضه خواستار افزایش قیمت محصولات خود می‌باشند. با توجه به پایین بودن سطح تقاضا در این منطقه، احتمال پذیرش این قیمت‌ها در بازار ضعیف است. بازار محصولات تمام شده نیز به دلیل رکود فصلی آرام است. در صورتی که روند رو به رشد قیمت قراضه ادامه داشته باشد، سوددهی کارخانه‌ها تحت فشار خواهد بود.

قیمت پیشنهادی تیرآهن سایز ۳۵۰ میلیمتر و کمتر چین در ویتنام ۶۰۰ دلار هر تن سی اف آر و سایزهای بالای ۳۵۰ میلیمتر ۶۴۰ دلار هر تن سی اف آر می‌باشد، اما تقاضای خرید این محصولات در این قیمت در این کشور ضعیف است.

این در حالی است که برخی از کارخانه‌های کوچک چینی خواستار فروش همین محصول در قیمت ۵۷۰ تا ۵۸۰ دلار هر تن

سی اف آر هستند. برخی از تجار بر این باورند که حذف معافیت مالیاتی ۹ درصدی صادرات تیرآهن تاثیر چندانی بر بازار این محصول نخواهد گذاشت. از آنجایی که صادرات تیرآهن حاوی برنز هنوز شامل معافیت مالیاتی ۹ درصدی می‌شود پیش‌بینی می‌شود که کارخانه‌ها در چین به صادرات این محصول روی آورند.