معاملات برق  در بورس انرژی افزایش یابد
مدیر عامل بورس انرژی گفت: وزارت نیرو با انتقال بخش بیشتری از معاملات برق به بورس انرژی می‌تواند کمک جدی به توسعه این بورس و بازار منطقه‌ای برق کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ مدیر عامل بورس انرژی گفت: ایران یکی از کشورهای پیشرو در منطقه است که سامانه معاملاتی برق و بازار مشتقه آن را راه‌اندازی کرده و در این زمینه نسبت به سایرکشورهای منطقه ازتجربه بیشتری برخوردار است.

سید‌علی حسینی درباره جایگاه بورس انرژی در راه‌اندازی بازار برق منطقه‌ای افزود: بورس انرژی آمادگی دارد تا از بستر فراهم شده در این بورس، جهت توسعه مبادلات و معاملات برق در منطقه استفاده کند.
وی همچنین اظهار کرد: قطعا بازار منطقه‌ای برق در بورس انرژی می‌تواند کمک شایانی به این بورس داشته باشد؛ علاوه بر آن در حال حاضر واردات و صادرات برق در کشور انجام می‌گیرد و انجام معاملات مربوط به صادرات برق در بورس انرژی فرصت مناسبی برای شفافیت بیشتر قیمت و مشارکت فعال تر بازیگران این بازار است.
حسینی با بیان اینکه وزارت نیرو یک وزارتخانه تخصصی در زمینه تولید و توزیع برق است، خاطر نشان کرد: در بورس این بستر فراهم شده است که معاملات برق در مطلوب‌ترین شرایط توسط افراد حرفه‌ای انجام گیرد و به این ترتیب مشارکت بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری درتولید برق و سودآوری نیروگاه‌ها محقق شود.