فارس: رئیس مجمع عالی واردات با تاکید بر اینکه دولت باید تمام کالاها را برای رقابت‌پذیری بیشتر و نقش فعال بخش خصوصی به بورس کالا بیاورد، گفت: دولت کار واردات را به بخش خصوصی واگذار کند. محمد‌حسین برخوردار رئیس مجمع واردات، با اشاره به لزوم تلاش دولت‌ها برای تسهیل قوانین در جهت رونق اقتصاد، اظهار کرد: به دلیل بزرگی بدنه دولت، قوانین زمانی که به مدیران سطح پایین می‌رسد، ناکارآمد می‌شود و دست اندازهای ایجاد شده کارایی قوانین را از بین می‌برند. وی با اشاره به ناکارآمدی برخی از قوانین افزود: تشکیلات دولت آن قدر بزرگ شده که عمده درآمد حاصل از فروش نفت ما در مجموع بابت حقوق دولتی‌ها و بازنشستگان دولت صرف می‌شود.

رئیس مجمع واردات مشکل را در بدنه دولت دانست و تصریح کرد: باید بخشی از کار دولتی را بخش خصوصی انجام دهد که اگر کار را دست بخش خصوصی بسپاریم، هم حقوق کارمندان بیشتر می‌شود و هم اقدامات به درستی انجام می‌شود.

برخوردار در مورد ارتباط واردات با بورس نیز گفت: متاسفانه این ارتباط هنوز تعریف نشده و کالاهای اساسی از قیمت ورود تا انتهای مصرف در دست دولت است و به نظر من باید دولت در آینده این کار را کنار بگذارد و با ورود این اجناس به بورس کالا و آزادسازی آن محصولات، به رقابت پذیری بیشتر اقتصاد کمک کند.