گروه بنگاه‌ها: بهرام سبحانی گفت: در نظر داریم چهارشنبه ۱۹ فروردین (امروز) حداکثر به میزان ۵ درصد از سهام فولاد هرمزگان (معادل ۷۵۰میلیون سهم) را جهت کشف قیمت از طریق فرابورس عرضه کنیم و در حال حاضر برنامه‌ای برای عرضه بلوک‌های شرکت نداریم. وی افزود: شرکت فولاد هرمزگان با ظرفیت تولید سالانه ۵/ ۱میلیون تن اسلب فولادی یکی از پیشرفته‌ترین خطوط تولید فولاد در کشور را دارا ست. بخش عمده گندله مورد نیاز شرکت فولاد هرمزگان از شرکت‌های داخلی و خارجی تامین می‌شود. با توجه به موقعیت ممتاز شرکت و دسترسی به آب‌های آزاد و مصوبه اخیر ایمیدرو مبنی بر آزاد‌سازی صادرات محصولات فولادی؛ پتانسیل بالایی جهت صادرات محصولات و سودآوری در آینده دارد. مدیر‌عامل فولاد مبارکه تصریح کرد: شرکت فولاد هرمزگان نخستین عرضه اولیه سهام در سال ۱۳۹۴ در بازار فرابورس خواهد بود که با نماد «هرمز» در سایت بورس اوراق بهادار درج شده است. فولاد هرمزگان با سرمایه ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال از لحاظ میزان سرمایه بعد از فولاد مبارکه دومین شرکت بزرگ فولادی کشور است. همچنین این شرکت بزرگ‌ترین شرکت فولادی فرابورس ایران به شمار می‌رود. سبحانی خاطرنشان کرد: نرخ رشد بالای تولیدات شرکت نشان‌دهنده این موضوع است که شرکت فولاد هرمزگان جزو شرکت‌های با نرخ رشد بالاست که باید در محاسبات سرمایه‌گذاران حتما مورد توجه قرار گیرد. شرکت در سال ۹۳ طبق آخرین صورت‌های مالی، مبلغ ۲.۰۵۶ میلیارد ریال سود انباشته دارد. پیش‌بینی سود خالص سال ۱۳۹۳ بر اساس عملکرد ۹ماهه منتهی به آذر ماه ۹۳ مبلغ ۱۱۲ ریال به ازای هر سهم می‌باشد که مبلغ ۱۰۹ ریال آن طی دوره مذکور پوشش داده شده است. وی گفت: امید است در سال جاری شرکت بتواند به ۹۰ درصد ظرفیت کامل خود برسد و با ادامه روند افزایشی در سال ۱۳۹۵ به ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی برسد؛ بر این اساس چشم‌انداز سودآوری شرکت بسیار روشن است.

سبحانی همچنین در مورد استراتژی فولاد مبارکه برای خرید فولاد هرمزگان افزود:استراتژی بلند مدت فولاد مبارکه با خرید این کارخانه حضور در بازارهای بین‌المللی و ایجاد پایگاه صادراتی در منطقه با توجه به موقعیت‌های جغرافیایی و مزیت‌های خاص این شرکت در منطقه ویژه اقتصادی هرمزگان بوده است.

مدیر‌عامل فولاد هرمزگان تصریح کرد: فولاد هرمزگان از نظر تکنولوژی و تجهیزات جزو پیشرفته‌ترین شرکت‌های فولاد‌سازی کشور است که مزیت‌های قابل‌توجهی در مقایسه با سایر فولادسازی‌های کشور دارد از جمله تولید عریض‌ترین تختال کشور به عرض ۲۰۰۰ میلی‌متر جهت تولید لوله‌های انتقال نفت و گاز،امکان تولید تختال به دو ضخامت ۲۰۰ میلی‌متر و ۲۵۰ میلی‌متر به منظور تنوع تولید و کسب جایگاه برتر در بازار،تولید فولادهای پرکربن برای تولید فولادهایی با استحکام بالا برای کاربرد رول و ورق به‌صورت نورد گرم و سرد،تولید سنگین‌ترین تختال کشور به وزن ۴۶ تن،بالاترین سرعت ریخته‌گری تختال در کشور، حداکثر ۶/ ۱ متر بر دقیقه به منظور افزایش راندمان تولید،استفاده از سیستم ۹۵ درصد شارژ آهن اسفنجی (امکان نگهداری ۶۰ تن مذاب در کوره)و عدم وابستگی به نوسانات بازار آهن قراضه است. سبحانی درخصوص مهم‌ترین‌ برنامه‌های آتی شرکت فولاد هرمزگان تصریح کرد: افزایش ظرفیت واحد فولادسازی از ۱.۵ میلیون تن به ۳ میلیون تن محصول خام (تختال) و ایجاد واحدهای گندله‌سازی و نورد گرم است که زنجیره تولید در این مجتمع از سنگ‌آهن تا کلاف نورد گرم را کامل و آینده بسیار روشنی را برای سهامداران شرکت نوید می‌دهد.