نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تقدیم طرح تحقیق و تفحص از سهام عدالت به هیات‌ رئیسه مجلس خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ یکی از دستور جلسات کمیسیون اقتصادی مجلس در روز سوم دی‌ماه امسال، بررسی تحقیق و تفحص از عرضه‌ سهام عدالت بود که کلیات آن به‌علاوه تحقیق و تفحص از شرکت‌های سرمایه‌گذاری بانک‌های ملی، ملت و صادرات رای آورد.

حالا قرار شده پس از پایان اجلاس بین المجالس اسلامی و نیز اتمام بررسی بودجه سال ۹۳ روند اجرایی تحقیق و تفحص از سهام عدالت شروع ‌شود.
در این رابطه محمدرضا پورابراهیمی از تقدیم طرح تحقیق و تفحص از سهام عدالت به هیات‌ رئیسه مجلس خبر داد و گفت: مدتی پیش این طرح در کمیسیون اقتصادی تصویب شد و در حال حاضر منتظر اعلام وصول هیات‌ رئیسه هستیم تا مراحل قانونی این تحقیق و تفحص به صورت رسمی آغاز شود.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: بررسی در خصوص چگونگی صدور مجوزها برای انجام فعالیت‌ها غیر از موارد مشمول سهام عدالت و نحوه انتخاب اعضای هیات‌ مدیره ۶۴ شرکت واگذار شده، بررسی میزان پرداخت‌ها بابت حقوق، حق حضور و پاداش‌های سالانه، بررسی چگونگی ادامه فعالیت این سهام به‌رغم گذشت بیش از چند سال و نحوه انتخاب کارگزارهای استانی از محورهای این تحقیق و تفحص است.