سال ۱۲۸۷- عین‌الدوله در باغ صاحب اختیار منزل کرد. سهپدار تنکابنی و اقبال‌السلطنه ماکویی دور شهر را محاصره کردند. عین‌الدوله پیغام فرستاد چهار نماینده نزد او بفرستند تا مذاکره کنند. سال ۱۲۹۰- مستوفی‌الممالک، رییس‌الوزرا برنامه دولت خود را با ۲۲ بند ارائه کرد.

سال ۱۲۹۵- میرزا رضا نایینی مدعی‌العموم کل تهران که درصدر مشروعیت روزنامه «تئاتر» را منتشر می‌کرد در سن ۹۶ سالگی درگذشت.

سال ۱۳۲۰- مراسم فارغ‌التحصیلی بیش از یک هزار افسر در اردوگاه اقدسیه انجام شد. افسران این دوره به دستور مقام ارشد نظامی کشور از مرخصی یک ماهه محروم شدند. رضا شاه نیز طی نطقی کوتاه به حوادثی قریب‌الوقوع اشاره کرد.

سال ۱۳۲۱- وینستون چرچیل نخست‌وزیر انگلستان همراه با ژنرال ویول، فرمانده کل نیروی هندوستان به تهران آمد. وی با قوام‌السلطنه نخست‌وزیر ایران درباره مسائل ایران و جنگ دیدار و مذاکره کرد و پس از توقفی ۲۴ ساعته ایران را ترک کرد.

سال ۱۳۲۴- در گنبد کاووس بین افسران فراری مشهد و گروهان ژاندارمری گنبد و مامورین شهربانی زدوخورد شدیدی روی داد.

سال ۱۳۲۶- شاه فرمان عفو عمومی برای آذربایجان و کردستان صادر کرد.

سال ۱۳۳۱- سرلشکر احمد وثوق از معاونت وزارت دفاع ملی برکنار شد و سرتیپ مهسا به معاونت پارلمانی و سرتیپ تقی ریالی به معاونت اداری و مالی آن وزارتخانه تعیین شدند.

سال ۱۳۳۴- حسین علا، دکتر محمد سجادی را به سمت وزیر دارایی معرفی کرد.

سال ۱۳۳۹- سیل تلگراف از شهرستان‌ها مبنی بر دخالت دولت در انتخابات به مرکز سرازیر شد.

سال ۱۳۳۹- انتخابات چند حوزه در شهرستان‌ها از طرف مقامات قضایی توقیف شد.

سال ۱۳۳۹- در مدرسه عالی سپهسالار هنگام اخذ رای بین حزب ملیون و حزب مردم مشاجره و منازعه شدید درگرفت که منجر به مجروح شدن عده‌ای از طرفین شد.

سال۱۳۴۰- دریانی، بازرگان معروف طبق قرار بازپرس بازداشت شد. وی متهم به برداشت ۲۳ میلیون تومان از صندوق شرکت «شهرآرا» شده بود.

سال ۱۳۴۰- عباسعلی خلعتبری به سمت دبیر کل سنتو انتخاب شد.

سال ۱۳۴۶- مجلس موسسان سوم در کاخ مجلس سنا افتتاح شد. در اولین جلسه دکتر سعید مالک به ریاست سنی مجلس انتخاب شد؛ سپس هیات رییسه دائمی به این ترتیب انتخاب شدند. جعفر شریف امامی رییس، دکتر حسین خطیبی و دکتر عیسی صدیق نواب رییس.

سال ۱۳۴۷- پروفسور فضل‌الله رضا به ریاست دانشگاه تهران و دکتر محمدرضا امین به ریاست دانشگاه صنعتی آریامهر انتخاب شدند.

سال ۱۳۵۴- دکتر حسین سپاسگزاریان به سمت رییس دانشگاه گیلان، دکتر حسین ماهبان به سمت رییس دانشکده صنعتی و دکتر هیبت‌الله خاکزار به عنوان رییس دانشکده علم و صنعت تعیین شدند.

سال ۱۳۵۶- علی اصغر حاج سید جوادی در پاسخ به مقاله اهانت‌آمیز کیهان درباره دکتر مصدق نامه‌ای به روزنامه نوشت و متذکر شد گناه مصدق این بود که در برابر امپریالیسم انگلیس و منافع استعماری آن دولت در منابع نفت ملت ایران قیام کرد.

سال ۱۳۵۷- یک رستوران و سینما در شیراز به آتش کشیده شد.

سال ۱۳۵۷- مردم آبادان در اعتراض به عمل وحشیانه آتش زدن سینما رکس آبادان تظاهرات کردند. این تظاهرات در پی آن صورت گرفت که ۳۷۷ مرد و زن و کودک در آتش‌سوزی سینما رکس آبادان جان خود را از دست دادند. مردم از این رویداد ناراحت بودند و تاکید کردند این عمل عمدی بود، چرا که درهای سینما را از بیرون قفل کرده بودند.