گروه خبر: وزیر کشور از شورای نگهبان خواست تا صحت انتخابات را در حوزه‌های مختلف تایید نهایی کند. عبدالرضا رحمانی فضلی همچنین زمان بر شدن این پروسه را مناسب ندانست. او که در نشست استانداران سراسر کشور در وزارت کشور سخن می‌گفت همچنین اظهار امیدواری کرد که این کار هرچه زودتر انجام شود. به گزارش «ایرنا» وی افزود: رهبر معظم انقلاب هم بر صحت و سلامت و قانونی بودن انتخابات تاکید و رئیس‌جمهوری نیز آن را تایید کردند و برای ما این مهم است که انتخابات به نحو مناسب و شایسته‌ای برگزار شد. وزیر کشور با تشکر از استانداران، فرمانداران، بخشداران و تمامی کارکنان وزارت کشور در برگزاری انتخابات هفتم اسفند به وجود برخی اشکالات در قانون انتخابات اشاره و اظهار کرد: یکی از مواردی که باید به آن توجه بیشتری شود بحث تحقیقات محلی است که باید چارچوبی متناسب با رعایت حق الناس ایجاد شود. وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم همه اشکالات موجود در قانون انتخابات را با اصلاح این قانون رفع کنیم. وزیر کشور همچنین گفت: از مهر سال آینده کلید انتخابات ریاست‌جمهوری زده و ستاد تشکیل می‌شود.

بررسی صحت انتخابات 54 حوزه

به‌دنبال این درخواست سخنگوی شورای نگهبان از بررسی صحت انتخابات ۵۴ حوزه انتخاباتی خبر داد و گفت: این کار در جلسه روز شنبه انجام گرفت و نتیجه نهایی را تا پایان مهلت رسیدگی اعلام می‌کنیم. نجات الله ابراهیمیان همچنین گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری و آخرین روز اسفندماه، نتیجه نهایی تمام حوزه‌های انتخابیه را اعلام کنیم.


کارهای نجفی قانونی انجام گرفته است

در خبری دیگر به گزارش «ایرنا» حسینعلی امیری، قائم‌مقام وزیر کشور در حاشیه نشست استانداران سراسر کشور تاکید کرد: «کارهای محمدرضا نجفی منتخب تهران قانونی انجام گرفته است». او همچنین گفت: «نتیجه انتخابات اعلام شده و موضوع در حوزه شورای نگهبان قرار گرفته است، باید صبوری کنیم تا ببینیم نظر شورای نگهبان چه خواهد بود، اما از نظر وزارت کشور نجفی منتخب تهران است.» امیری همچنین در خصوص برگزاری الکترونیکی انتخابات گفت: «برای برگزاری الکترونیکی انتخابات در مرحله دوم مکاتبه کرده‌ایم و منتظریم شورای نگهبان اعلام نظر کند. از نظر ما همه چیز آماده است همانگونه که در مرحله اول هم آماده بود.»


متلاشی شدن 5 گروهک تروریستی در ۲ ماه

همچنین به گزارش خبرگزاری فارس حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزارت کشور دراین نشست با بیان اینکه انتخابات اخیر با کمترین خسارت و حوادث برگزار شد، گفت: ۵ گروهک تروریستی در ۲ ماه اخیر متلاشی شدند. وی درباره میزان قاچاق کالا در کشور نیز گفت: بنابر اعلام ستاد مربوطه جلوی ۹۸ درصد از کالاهای قاچاق گرفته نمی‌شود و تنها جلوی ۲ درصد آنها گرفته می‌شود و حتی همان ۲ درصد هم به شکل دیگری وارد جامعه می‌شوند. همچنین به گزارش خبرآنلاین وی افزود: در اسکله شهید رجایی سه هزار تا سه هزار و ۵۰۰ کانتینر وارد می‌شود که دستگاه ایکس‌ری بیش از ۲۰۰ کانتینر را نمی‌تواند اسکن کند و نتیجه این می‌شود که می‌بینیم.