رزمایش اقتدار در جزایر ایرانی

در این رزمایش انواع سامانه‌‌‌ها و تجهیزات بومی و تولید شده در صنایع دفاعی و دانش‌بنیان کشور به کارگیری شدند. در این رزمایش شناورهای موشک‌انداز با سرعت ۹۰ نات، پرنده‌‌‌ها و شناورهای بدون سرنشین مدیریت‌پذیر از راه دور و مجهز به هوش مصنوعی، هواپیماهای دوزیست و موشک‌‌‌های بالستیک نقطه‌زن دریایی در بخش‌‌‌های مختلف رزمایش به اجرای عملیات‌‌‌های هوشمند و دقیق پرداختند. فرمانده کل سپاه در جریان رزمایش اقتدار نیروی دریایی در جزیره بوموسی گفت: ملت عزیز ایران بسیار زنده است و به همه تهدیدها، فتنه‌ها و کینه‌ورزی‌ها، درلحظه پاسخ پشیمان‌کننده می‌دهد.

به گزارش «ایسنا» به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آغاز رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه در جزیره ابوموسی گفت: به صورت طبیعی ما برای مرزهایمان ارزش و احترام فوق‌العاده قائل هستیم. ما همان گونه که به استقلال، تمامیت ارضی، امنیت و آرامش کشورهای همسایه و مسلمانمان اعتقاد داریم، برای امنیت مرزهای خودمان و حفظ استقلال و دستاوردهای باشکوه انقلاب نیز ارزش و احترامی والا و بیش از جان‌‌‌ها و قطرات خونمان قائل هستیم. وی افزود: ما برای امنیت و آرامش همواره تلاش می‌‌‌کنیم، این مشی ماست. جهان مجاهدت ایران سربلند را برای گسترش آرامش و امنیت دیده است، ما با تمام مردمان مسلمان و کشورهای مسلمان احساس برادری و همبستگی داریم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز در حاشیه این رزمایش گفت: ‌‌‌ خلیج فارس متعلق به همه کشورهای این منطقه است و همه کشورها نسبت به حدود و ثغور جغرافیایی خود حساسیت دارند و ما هم در خصوص حفاظت و حراست از تمامیت سرزمینی میهن اسلامی، ذره‌ای کوتاهی نمی‌‌‌کنیم. سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه جزایر خلیج فارس نگین درخشانی هستند که تا ابد بر تارک آب و خاک میهن اسلامی ما می‌درخشند، افزود: جزایر خلیج فارس، ناموس ملت بزرگ ایران اسلامی هستند و ما فرزندان این ملت غیور موظف هستیم از نوامیس خود دفاع کنیم.

همزمان فرمانده قرارگاه عملیاتی امام محمد باقر (ع) نیروی دریایی سپاه نیز دیگر مقامی بود که در حاشیه این رزمایش گفت: نیروی دریایی سپاه شناورهای یگان ویژه شهید حججی را با موشک‌های برد ۶۰۰ کیلومتر در خلیج فارس و به منظور حراست از حریم جزایر ایرانی از جمله جزیره ابوموسی عملیاتی کرد. همچنین در این رزمایش، رژه خودرویی و دریایی با حضور بسیج دریایی و مردمی، صیادان و شناورهای موشک‌انداز، شناورهای شهید مهدوی، شهید رودکی، شهید ناظری، شناورهای موشک‌انداز تندر و شناورهای موشک‌انداز ذوالفقار و راکت‌اندازها در رزمایش حضور داشتند.