امیرعبداللهیان در این سفر با نبیه بری،  رئیس پارلمان لبنان و نجیب میقاتی،  نخست‌‌‌‌‌‌‌‌‌وزیر پیشبرد امور این کشور نیز دیدار کرد. دیدار با سید حسن نصرالله نیز در بخشی دیگر از سفر انجام شد. در این دیدار درباره آخرین تحولات منطقه،  لبنان و فلسطین و جنگ غزه و مسوولیت همه طرف‌‌‌ها در این دوره تاریخی و سرنوشت‌‌‌ساز برای پشتیبانی از مساله فلسطین و قدس شریف،  تلاش‌‌‌های سیاسی جاری برای توقف حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و احتمالات و سناریوهای مطرح در این خصوص گفت‌‌‌وگو و تبادل‌‌‌نظر شد.امیرعبداللهیان در این دیدار گزارشی از تحرکات و رایزنی‌‌‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در هفته‌‌‌های گذشته برای کمک به مردم فلسطین و توقف جنایات جنگی رژیم متجاوز صهیونیستی علیه غیرنظامیان در نوار غزه ارائه و دستیابی به توافق در زمینه برقراری آتش‌‌‌بس انسان‌‌‌دوستانه و تبادل اسرا را نتیجه مقاومت و پایداری ملت فلسطین و عجز و درماندگی رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت دانست.

دبیرکل حزب‌‌‌الله لبنان نیز با اشاره به ایستادگی وصف‌‌‌ناپذیر رزمندگان مقاومت ‌‌‌و مردم مقاوم فلسطین در نوار غزه ‌‌‌و کرانه باختری و تاکید بر آمادگی کامل مقاومت در جبهه‌‌‌های مختلف،  پیروزی نهایی مقاومت و شکست دشمن صهیونیستی را قطعی دانست. به گزارش «دنیای‌اقتصاد» در دیدارهای انجام شده مطرح شد که امیدواری‌‌‌های زیادی درباره آینده غزه وجود دارد.امیرعبداللهیان بعد از دیدارها در لبنان راهی دوحه قطر شد و با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی،  نخست‌‌‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و رایزنی کرد. وزیر امور خارجه با استقبال از آتش‌‌‌بس موقت در غزه گفت: «در صورت اقدام رژیم اسرائیل به تداوم جنگ پس از این مرحله از آتش‌‌‌بس،  شرایط در منطقه متشنج‌‌‌تر و واکنش‌‌‌ها گسترده‌‌‌تر خواهد شد.»

همچنین امیرعبداللهیان در دوحه با اسماعیل هنیه،  رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز دیدار و گفت‌وگو داشت. وی در این دیدار گفت: «پیامدهای عملیات طوفان الاقصی دنیا را تکان داد و گرچه خسارت‌‌‌های انسانی ملت فلسطین در نوار غزه بسیار زیاد،  تلخ و ناگوار بود،  اما ابعاد پیروزی و دستاورد ملت فلسطین بسیار بزرگ‌تر بود و موازنه‌‌‌های راهبردی را در ابعاد مختلف به نفع فلسطین و به ضرر رژیم غاصب،  متجاوز و جنایتکار صهیونیستی تغییر داد.» اسماعیل هنیه نیز با تشکر از حمایت قاطع رهبری،  رئیس‌‌‌جمهور،  دولت و ملت ایران و نیز پشتیبانی دیپلماتیک پرتحرک شخص وزیر امور خارجه ایران از مساله فلسطین و مردم آن به‌ویژه در جریان جنگ جاری علیه غزه،  گفت: «این یک پیروزی سیاسی است که بر پایه پیروزی مقاومت در میدان به دست آمده و دشمن در تحقق اهداف خود به جز کشتار زنان و کودکان و شهروندان و ویران کردن خانه‌‌‌های آنان ناکام‌‌‌ ماند.»