او تاکید کرد: بعید می‌دانم که تعطیلی شنبه‌ها هیچ خلافی با هیچ گوشه‌ای از شرع داشته باشد و خلاف قانون اساسی هم نیست. بنابراین بررسی شورای نگهبان تطبیق یک مصوبه با شرع یا قانون اساسی است. اگر جایی پیدا کند که تعطیلی شنبه مغایر شرع است، حتما این مصوبه را رد می‌کند که من بعید می‌دانم چنین مغایرتی وجود داشته باشد.

درهمین حال واکنش‌ها به تعطیلی روز شنبه روز گذشته در مجلس ادامه داشت‌. ازجمله حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان در مجلس که روز گذشته طی تذکری در مجلس گفت: متاسفانه در روزهای آخر مجلس اتفاق ناگوار و بدی رخ داد و آن تعطیلی روز شنبه بود که نه تنها کوچک‌ترین تاثیری در اقتصاد ندارد، بلکه آسیب‌های جدی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به کشور وارد می‌کند؛ مصوبه تعطیلی روز شنبه موجب انشقاق در جبهه مقاومت و رنجیده خاطر شدن کشورهای مقاومت خصوصا یمنی‌ها شده است. به گزارش «ایسنا» وی افزود: مصوبه تعطیلی شنبه اتفاق ننگینی بود که در روزهای آخر مجلس رخ داد؛ ضمن عذرخواهی از پیشگاه خداوند متعال و مردم نجیبمان، امیدوارم این مصوبه از سوی شورای نگهبان رد شود. این سخنان واکنش عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس که ریاست مجلس را برعهده داشت دربرداشت و در پاسخ به جلالی با بیان اینکه استفاده از عناوین نظیر «خیانت» و «ننگین» درباره مصوبات مجلس انصافا از شأن نمایندگی به دور است، گفت: هرچه مجلس تصویب کند، بعد از تایید شورای نگهبان برای کشور به عنوان قانون لازم‌الاجرا است؛ حالا ممکن است سلیقه من یا دیگری نباشد.

در ادامه واکنش‌ها به تعطیلی شنبه، روز گذشته محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عالی کشور گفت در جلسه شورای معاونین و با انتقاد از مصوبه اخیر مجلس در خصوص کاهش ساعت کاری گفت: تصویب چنین مصوبه‌ای از سوی یک مجلس انقلابی بعید بود و کاهش ساعت کاری با شعار سال «جهش تولید و مشارکت مردم» همخوانی ندارد. به گزارش «ایسنا»، منتظری تصریح کرد: تعطیلی شنبه با استدلال اینکه از نظر اقتصادی دچار مشکل هستیم اصلا قابل پذیرش نیست، اکثریت قاطع مردم در ایران ارتباط اقتصادی با خارج از کشور ندارند و در خصوص آن اقلیت می‌توان تدابیر خاص دیگری اندیشید و درصد اندکی از ادارات و بانک‌ها می‌توانند مشکل اقتصادی تجار و کسانی که ارتباط بین‌المللی و اقتصادی با خارج از کشور دارند را مرتفع کنند، بنابراین اینکه بخواهیم با تصویب این مصوبه اکثریت را فدای اقلیت کنیم خلاف عقل، منطق، روش و رویه اسلاف ماست. درکنار او محمود نبویان منتخب تهران در مجلس دوازدهم نیز در خصوص تعطیلی شنبه‌ها در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مصوبه مجلس در مورد ‎تعطیلی شنبه هیچ دلیل منطقی اقتصادی و فرهنگی ندارد، بلکه ادله مختلف برخلاف آن است، از این رو به آن ‎رأی مخالف دادم. /دنیای اقتصاد