نمایش 5 قرن خط نستعلیق در نگارخانه ساعتچی

نگاه سوم- کم‌ نظیرترین نمایشگاه خوشنویسی خط نستعلیق ایران با نام از میر تا میر برپا می‌شود.رییس انجمن صنفی خوشنویسان ایران در این‌باره گفت: برپایی این نمایشگاه در نوع خود بی‌سابقه است؛ زیرا آثاری که به نمایش گذاشته می‌شود از کلکسیونی‌ شخصی انتخاب شده‌اند.

اکبر ساعتچی درباره چگونگی شکل‌گیری این نمایشگاه افزود: در این نمایشگاه آثاری از میرعلی هروی، خوشنویس دوره تیموری و دیگر بزرگان این شیوه مانند میرعماد قزوینی، میرخانی و... در معرض دید عموم گذاشته می‌شود.

ساعتچی تصریح کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی از طریق موسسات دولتی شاید غیرممکن باشد؛ زیرا نیازمند هماهنگی‌هایی‌ میان سازمان‌ها و موزه‌ها است.

وی خط نستعلیق را یکی‌از میراث‌های مهم دانست و افزود: بسیاری از کارشناسان خوشنویسی برجسته جهان، نستعلیق را شگفت‌انگیزترین شیوه‌ خوشنویسی دنیا می‌شناسند و آن را عروس خط‌های جهان معرفی کرده‌اند.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، اساتیدی همچون کیخسرو خروش، امیرخانی، اخوین، نظام‌العما، مشعشئی و... حضور به هم‌ می‌رسانند.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن خوشنویسان ایران نمایشگاه ۵قرن خط نستعلیق از روز جمعه ۸/۳/۸۸ به مدت ۵ روز در نگارخانه ساعتچی واقع در میدان هفت‌تیر،‌ مفتح جنوبی،‌ کوچه نامدار،‌ پلاک ۹ از ساعت ۱۷ الی ۲۰ میزبان بازدید‌کنند‌گان خواهد بود.