دریادار سیاری: هیچ کس جرات حمله به ایران را ندارد

امیر پوردستان: وارد فضای جدیدی از تهدیدات شده‌ایم

دنیای اقتصاد- طی روزها و ماه‌های اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل بارها حرف از حمله نظامی به ایران زده‌اند و هر روز هم تهدیدات پوشالی خود را نسبت به ایران افزایش داده‌اند، اما این در حالی است که آمریکا و اتحادیه اروپا متحدان اسرائیل با انجام هرگونه اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران مخالفت کرده‌اند، اما اسرائیل همچنان بر حمله نظامی به ایران پافشاری می‌کند. در همین حال پیش‌تر فرمانده سپاه پاسداران در واکنش به این اظهارات مقامات اسرائیلی گفته بود که همه باید برای جنگ آینده آماده شویم. سردار جعفری با جدی خواندن دشمنی اسرائیل گفته بود که تهدیدات و دشمنی اسرائیل با ایران نهایتا به درگیری فیزیکی ختم می‌شود. وی تاکید کرده بود که جنگ رخ خواهد داد، اما اینکه کجا و کی باشد معلوم نیست. فرمانده سپاه همچنین اعلام کرده بود که ۴۵۰ گردان نظامی را برای دفاع همه‌جانبه در برابر حملات نظامی دشمن سازماندهی کرده است.در عین حال فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز گفت که هیچ کس جرات حمله و تعرض به جمهوری اسلامی ایران را ندارد. فرمانده نیروی زمینی ارتش هم با بیان اینکه ما امروز وارد فضای جدیدی از تهدیدات شده‌ایم، گفته است که این تهدیدات از نظر شکل و اندازه با گذشته متفاوت است.

در همین راستا، فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ما امروز وارد فضای جدیدی از تهدیدات شده‌ایم، گفت: این تهدیدات از نظر شکل و اندازه با گذشته متفاوت است و کارشناسان از آن به عنوان نبرد ناهمتراز یاد می‌کنند. به گزارش فارس، امیر احمدرضا پوردستان در حاشیه رونمایی از دو دستاورد جدید این نیرو یعنی خودروی تاکتیکی نینوا و تفنگ تک‌تیرانداز شاهر اظهارکرد: امروز نیروهای مسلح با بهره‌گیری از متخصصان بومی، جوان و متعهد می‌توانند تمامی نیازهای ما را بدون اتکا به خارج و با استفاده از توان داخلی برطرف کنند.

قصد تعرض و تجاوز نداریم

فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز هدف برگزاری مانور خلیج‌فارس توسط آمریکا را حفظ روحیه‌ نیروها دانست و گفت: همان‌طور که سرلشکر فیروزآبادی این موضوع را تشریح کردند، آمریکایی‌ها با برگزاری مانور در منطقه به دنبال حفظ روحیه خود هستند وگرنه از لحاظ ما این مانور هیچ ارزشی ندارد. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح هدف رژیم صهیونیستی از تهدیداتی از جنس حمله به ایران گفت: آنها می‌دانند که غده سرطانی در منطقه هستند و به هیچ عنوان جمهوری اسلامی آنها را نخواهد پذیرفت، از این رو برای بقای خود دست و پا می‌زنند. این در حالی است که هیچ کس جرات حمله و تعرض به جمهوری اسلامی را ندارد.سیاری در مورد چگونگی استفاده از آب‌های سرزمینی ایران برای مقابله با دشمنان گفت: آب‌های سرزمین منطقه‌ای جمهوری اسلامی در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و به تعبیر فرمانده معظم کل قوا در کل اقیانوس‌ها گسترش پیدا کرده است. ما با استفاده از این آب‌ها، البته با نیت صلح‌طلبی و ارسال پیام صلح و دوستی و نه به قصد تعرض و تجاوز از منافع‌مان دفاع می‌کنیم.

برای حذف اسرائیل ۲۴ساعت وقت لازم داریم

نماینده رهبر معظم انقلاب در سپاه قدس هم گفت: برای حذف اسرائیل یک بهانه و ۲۴ ساعت وقت لازم داریم. به گزارش سایت جهان نیوز حجت‌الاسلام علی شیرازی در گفت‌وگو با هفته‌نامه ۹ دی درباره وقوع جنگ احتمالی ایران و اسرائیل گفت: فرمانده کل سپاه اشاره کردند جنگی اتفاق می‌افتد اما این را هم گفتند که زمان و مکان آن مشخص نیست، پس نمی‌شود ما بگوییم الان اتفاق می‌‌افتد. ما در تحلیل‌هایمان همیشه می‌گوییم با توجه به شناختی که دشمنان ما از توانایی جمهوری اسلامی دارند، وقتی آنها می‌بینند اسرائیل مقابل حزب‌الله توان مبارزه ندارد و از آن بالاتر در مقابل ایران هرگز دوام نمی‌آورند. وی افزود: فرمانده سپاه هم که می‌آیند یک نکته‌ای را می‌گویند با اتکا به این تحلیل است که اینها یک کار احمقانه بالاخره می‌کنند. شیرازی ادامه داد: هر چه جلوتر می‌آییم قدرت اسرائیل و آمریکا در حال افت است اگر جنگی هم بنا باشد اتفاق بیفتد، یک جنگ طولانی نیست و نتیجه جنگ هم قطعا به نفع ماست. ما در فرسایش جنگ‌ها تخصص داریم و اسرائیلی‌ها اصلا توان جنگ فرسایشی ندارند.

آمادگی نظامی

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا (ع) استان اصفهان نیز گفت: ایران همتراز با تهدیدات دشمنان تجهیزات نظامی و دفاعی دارد. به گزارش فارس سردار جواد استکی در مورد تهدیدات به کشور گفت: تهدیدات همیشه متوجه کشور است و این امر یک ساختار انعطاف‌پذیر دارد و سپاه در طول انقلاب تاکنون چندین بار ساختار خود را به روز و ماموریت‌های خود را تغییر داده است. استکی در مورد تهدیدات جنگ علیه کشور ایران افزود: دشمن همیشه تهدید می‌کند و ما همیشه احتمال حمله نظامی صد درصدی دشمن را به کشور می‌دهیم. فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدای استان اصفهان اضافه کرد: تهدید مقدمه جنگ است و کشور ایران نیروهای نظامی و دفاعی خود را در سپاه و ارتش آماده کرده، چنانکه موشک‌ها آماده است و در هر سطحی که دشمن با کشور وارد جنگ شود به فرموده رهبر معظم انقلاب با همان سطح وارد جنگ می‌شویم. وی تاکید کرد: قرائن و شواهد مبنی بر تهدید ایران وجود دارد و ما آماده هستیم و مردم هم باید آماده باشند.

صالحی:حمله به تاسیسات هسته‌ای نقص قوانین بین‌المللی است

وزیر امور خارجه کشورمان هم در اجلاس مقامات عالی‌رتبه سازمان ملل در خصوص مقابله با تروریسم هسته‌‌ای که در مقر سازمان ملل برگزار شد، تاکید کرد: جنبش عدم تعهد بر اصل تخطی‌ناپذیر فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای تاکید دارد و معتقد است که هرگونه حمله یا تهدید به حمله علیه تاسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز که در حال فعالیت یا در حال ساخت است نقض فاحش قوانین بین‌المللی، اصول و اهداف منشور ملل متحد و مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی محسوب می‌شود.

ارزیابی مشاوران سابق امنیت ملی آمریکا از هزینه- فایده جنگ با ایران

از سوی دیگر تیمی از مشاوران سابق امنیت ملی آمریکا و مقامات نظامی و اطلاعاتی آمریکا در گزارشی به بررسی هزینه‌ها و مزایای حمله احتمالی نظامی به ایران پرداخته است. به گزارش فارس، بحث اقدام نظامی علیه ایران یکی از چالش‌های مهم حال حاضر آمریکا در نظام بین‌الملل است. نویسندگان گزارش اعتقاد دارند که این گزارش سندی در راستای حمایت از حمله به ایران نیست، بلکه برعکس اقدامی در جهت سیاست‌‌‌‌زدایی از موضوعی بسیار پرهزینه است و شامل تحلیل‌ها و نظراتی است که باید پیش از حمله به ایران آنها را مدنظر قرار داد.

در ادامه این گزارش آمده است؛ به باور ما، اسرائیل نمی‌تواند موفقیت خود در حمله به تاسیسات هسته‌ای عراق و سوریه را در مورد ایران هم تکرار کند.

رونمایی از «شاهر» با برد ۴ هزار متر

تفنگ تک تیرانداز «شاهر» با ۳ هزار متر برد موثر و ۴ هزار متر برد مفید قابلیت درگیری و انهدام انواع سنگرهای بتنی، خودروهای زرهی، بالگرد و نقاط تجمع نفرات دشمن را دارد.به گزارش فارس، جدیدترین خودروی تاکتیکی ۵/۲ تنی ۴ در ۴ «نینوا» و تفنگ تک تیرانداز ۵/۱۴ میلیمتری که توسط سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش تولید شده با حضور امیر پوردستان فرمانده این نیرو رونمایی شد.