کاردار سفارت ایران در اعتراض به اعلام رسمی خبر درخواست وساطت ایران از سوی بحرین برای حل بحران در این کشور به وزارت خارجه بحرین احضار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری المنار، این وزارتخانه اعلام کرد که «حمد احمد العامر» معاون وزیر خارجه بحرین به مهدی اسلامی کاردار ایران در منامه درباره انتشار برخی اطلاعات اشتباه در مورد درخواست مسوولان بحرینی در مورد وساطت ایران در بحران داخلی بحرین انتقاد کرده و گفته است که کشورش از این موضوع خشمگین است. این وزارتخانه افزود که این در حالی است که بحرین دو بار به ایران ابلاغ کرده است که این وساطت را نمی‌خواهد.

از سوی دیگر جریان الوفاق بحرین از مخالفان دولت این کشور اعلام کرد که این دیدار در پی درخواست وساطت ایران در حل بحران بحرین از سوی مقامات این کشور انجام می‌شود. بنا به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خارجه ایران پیش‌تر به نقل از حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه اعلام کرده بود که بحرین از ایران [برای حل مشکل داخلی این کشور] کمک خواسته است.

امیر عبداللهیان تاکید کرده بود که درخواست وساطت ایران از سوی بحرین بعد از دیدار حمد بن عیسی آل خلیفه امیر قطر و علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست همکاری‌های اسلامی در مکه و بعد از دیدار وزیر خارجه بحرین از ایران و بازگشت سفیر بحرین به تهران مطرح شده است. رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران، هم صبح دیروز در واکنش به این اقدام، گفت: موضع کشورمان درباره بحرین کاملا روشن است. این که اتهام به کشورهای دیگر زده شود تا مطالبات مردم برآورده نشود هیچ دستاوردی برای این کشورها نخواهد داشت. ما موضع خود را قبلا در این زمینه اعلام کرده‌ایم.