یک روزنامه چاپ سرزمین‌های اشغالی از ماموریت ویژه و محرمانه رییس دستگاه اطلاعاتی انگلیس در تل‌آویو برای اعلام مخالفت لندن با اقدام یکجانبه رژیم صهیونیستی علیه ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه هاآرتص، انگلیس در ماه گذشته میلادی به طور محرمانه «سر جان ساویرز» رییس دستگاه اطلاعاتی ام.آی.۶ را به تل آویو اعزام کرده بود تا از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهونیستی بخواهد از حمله به ایران صرف نظر کند و منتظر تاثیر تحریم‌ها بر ایران باشد. این روزنامه چاپ سرزمین‌های اشغالی در ادامه می‌نویسد: البته این فقط رییس دستگاه اطلاعاتی انگلیس نبود که به نتانیاهو اعلام می‌کرد کشورش از اقدام یکجانبه اسرائیل علیه ایران حمایت نمی‌کند، بلکه دیپلمات‌هایی از آمریکا و آلمان نیز پیش‌تر سخنان مشابهی را به اطلاع نتانیاهو رسانده بودند.

ادعاهای نخست‌وزیر انگلیس

علاوه بر این موضوع، نخست وزیر انگلیس، دیوید کامرون، روز دوشنبه گذشته در دیدار با یهودیان این کشور گفت: اسرائیل نباید به ایران حمله کند و باید اجازه بدهد که تحریم‌ها در طول زمان تاثیر خود را بر ایران نشان بدهند. نخست وزیر انگلیس در ادامه مدعی شد: صرف‌نظر از اینکه هر جنگی پیامدهای پیش‌بینی نشده بسیاری در بر دارد آنچه باعث می‌شود تا از جنگ با ایران پرهیز کنیم، وجود تحریم‌های سنگین علیه این کشور است.کامرون در ادامه با ادعای اینکه در شرایط فعلی حمله به ایران به نفع حکومت این کشور خواهد بود، مدعی شد: در این لحظه که حکومت ایران با فشار بی سابقه تحریم‌ها مواجه است و مردم آن نیز از وضعیت اقتصادی ناراضی هستند و سوریه به عنوان تنها هم‌پیمان تهران نیز دچار بحران شده، حمله به ایران به حکومت این کشور کمک خواهد کرد تا مردم را با یکدیگر متحد کند. بنابراین ما نباید این شانس را به آنها بدهیم.