وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد که سال ۹۲ برای ایران در عرصه بین‌المللی سال گشایش باشد. وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد که سال ۹۲ برای ایران در عرصه بین‌المللی سال گشایش باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر صالحی عصر روز یکشنبه در حاشیه افتتاح مرکز کنسولی جدید وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال آینده سال گشایش خواهد بود.

وی افزود: روابط بین‌الملل در سال آینده در شرایطی قرار خواهد گرفت که تلاشی که برای قرار دادن ایران در انزوا صورت می‌گیرد با بن بست روبه‌رو خواهد شد و در سال آینده شاهد تحولات مهمی خواهیم بود. رییس دستگاه دیپلماسی کشور به تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: این یک نمونه از شکست اقدامات جهت منزوی کردن ایران بود که در چند ماه آینده شاهد نمونه‌های دیگری از این دست خواهیم بود. صالحی در پاسخ به سوالی در رابطه با تحت تعقیب قرار داشتن برخی اتباع ایرانی در خصوص پرونده آمیا گفت: توافق ایران و آرژانتین در رابطه با آمیا در زمان خود اطلاع‌رسانی خواهد شد؛ اما یکی از مواردی که در یادداشت تفاهم دو کشور ذکر شده همین مورد است که دو کشور در حال پیگیری آن هستند.