محاکمه 18 متهم ترورهای هسته‌ای؛ سال آینده

دادستان تهران از صدور ۶۰ کیفرخواست برای اخلالگران ارزی و برنامه تاسیس دادسرای نفتی و دادسرای پولی- بانکی خبر داد. عباس جعفری دولت‌آبادی در مراسم تودیع و معارفه دادستان شمیران، گفت: برای ۶۰ اخلالگر ارزی کیفرخواست صادر شده است و ۲۰ نفر دیگر از این اخلالگران نیز منتظر صدور کیفرخواست هستند. دادستان تهران از صدور ۶۰ کیفرخواست برای اخلالگران ارزی و برنامه تاسیس دادسرای نفتی و دادسرای پولی- بانکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، عباس جعفری دولت‌آبادی در مراسم تودیع و معارفه دادستان شمیران، گفت: برای ۶۰ اخلالگر ارزی کیفرخواست صادر شده است و ۲۰ نفر دیگر از این اخلالگران نیز منتظر صدور کیفرخواست هستند.

وی همچنین از تاسیس دادسرای نفتی و دادسرای پولی- بانکی در سال آینده در تهران خبر داد. دادستان تهران همچنین گفت: ۲۰۰ نفر در پرونده فساد بزرگ تحت تعقیب هستند و تاکنون ۴۸ نفر در این پرونده محاکمه شده‌اند.

18 متهم ترور دانشمندان هسته‌ای در انتظار محاکمه

دادستان تهران درباره دستگیری و صدور قرار بازداشت برای ۱۸ متهم پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای گفت: فعلا تاکنون ۱۸ نفر از این افراد دستگیر شده و برای آنها قرار مجرمیت صادر شده است. وی افزود: من از اعلام اسامی یا تعداد دیگر متهمان پرونده معذور هستم؛ اما بدانید تعداد قطعا بیشتر از این افراد خواهد بود. وی ادامه داد: محاکمه این افراد در سال جدید آغاز خواهد شد.

جعفری دولت‌آبادی درباره پرونده امیر میرزایی حکمتی که به جاسوسی برای آمریکا متهم شده، گفت: حکمی که برای ایشان از سوی دادگاه صادر شده بود توسط دیوان عالی کشور نقض شد و به همین دلیل در نوبت رسیدگی مجدد قرار گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در بخش دیگری از سخنان خود درباره صدور کیفرخواست برای ۴۶ متهم پرونده بانک صادرات مرتبط با پرونده فساد ۳ هزار میلیارد تومانی گفت: این افراد کسانی بودند که در پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی از آنها نام برده می‌شد و مرتبط با بانک صادرات بودند. وی گفت: هفته گذشته کیفرخواست پرونده صادر شد و پرونده به دادگاه فرستاده شده است.

سرنوشت نامه فاضل لاریجانی

جعفری دولت‌آبادی همچنین درباره سرنوشت نامه فاضل لاریجانی خطاب به دادستان تهران گفت: از همه متهمان پرونده که ۵ نفر بودند تحقیقات شد به جز دو نفر. وی گفت: یکی از آنها در شهرستان بود که آدرس این فرد به دست آمده و بازپرس پرونده مقدمات تحقیق از این فرد را نیز آغاز کرده است. وی تصریح کرد: این افراد همگی به عنوان مطلع به دادسرا آمده و از آنها تحقیق شد.

دادستان تهران درباره موضوع اراضی تحت اختیار محمدجواد لاریجانی نیز گفت: این پرونده در حوزه کاری دادگستری استان تهران است و به دادسرای تهران ارتباطی ندارد. یکی از خبرنگاران خطاب به دادستان تهران گفت: شنیده شده خانم فائزه هاشمی پیش از عید از زندان آزاد خواهد شد و دادستان گفت: وی در روز ۳۰ اسفند محکومیتش به پایان می‌رسد و همان روز هم با پایان محکومیت آزاد خواهند شد. جعفری دولت‌آبادی درباره خبرنگاران بازداشت‌شده نیز گفت: تمام خبرنگاران آزاد شدند و رسیدگی به پرونده آنها ادامه دارد.