آثار نقاش برجسته ایرانی مقیم کانادا در فرهنگسرای نیاوران

نگاه سوم- نقاش چیره دست ایرانی مقیم کانادا برای نخستین بار آثارش را در ایران، تهران و فرهنگسرای نیاوران به معرض تماشای عموم می‌گذارد. سالار احمدیان که آثارش چند سالی است در حراجی‌ها و نگارخانه‌های دنیا با اقبال جهانی مواجه شده و شماری از آثارش در گنجینه‌های موزه‌های شاخصی نظیر شیکاگو، سیدنی و مونترال نگهداری می‌شود، از روز جمعه دهم مهر ماه تابلوهای نقاشی‌اش را در نگارخانه شماره یک فرهنگسرای نیاوران عرضه می‌کند.احمدیان متولد دزفول است و در سال ۱۳۶۲ به کانادا مهاجرت کرده، اکنون قریب به ۴۰ سال است به صورت حرفه‌ای نقاشی و مجسمه می‌آفریند. احمدیان با خود ۴۲ نقاشی از کارهای سال‌های اخیرش را به تهران می‌آورد.

این در حالی ست که رییس موزه Manly در سیدنی استرالیا در ستایش نقاشی‌اش گفته: این نقاشی‌ها گنجینه گرانبهایی است از هنر ایران باستان و هنر خلاق انسانی و یک تحول اعجاب‌انگیز در شیوه و سبک نقاشی. نقاشی‌های وی به گونه‌ای شگفت‌انگیز آمیخته‌ای است از تمامی تحولات و ابتکارها و خلاقیت هنر امروز جهان. نمایشگاه سالار احمدیان تا ۲۷ مهرماه در

نگارخانه شماره یک فرهنگسرای نیاوران دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای تعطیل ۱۴ تا ۱۹ از این آثار دیدن نمایند.