احضار مالکان خودروهایی که بوق زدند

سایت نواندیش نوشت‌: مرتضى تمدن از برخورد با رانندگانى خبر داده است که در حوادث پس از انتخابات اقدام به بوق زدن در خیابان کرده‌اند. او مى‌گوید: «مالکان خودروهایى که در اغتشاشات اخیر با سوءاستفاده از فضا و بوق زدن‌هاى ممتد و ‌ایجاد راهبندان‌هاى غیراصولى مردم را اذیت کرده‌اند، احضار مى‌شوند.»

تمدن البته نسبت به جزئیات‌این طرح توضیحى ارائه نداده است؛ چنانکه مشخص نیست‌این افراد چگونه و با چه مکانیزمى‌شناسایى شده‌اند. استاندار تهران در حالى مقامات مسوول در راهنمایى و رانندگى را پاسخگوى‌این موضوع مى‌داند که رییس راهور پایتخت نسبت به‌این موضوع اظهار بى‌اطلاعى مى‌کند.

مرتضى تمدن درباره توقیف خودروهایى که در اغتشاشات اخیر اقدام به بوق‌ زدن کرده‌اند، با اشاره به مصوبه شوراى تامین استان گفت: گفته‌ایم با هر یک از مالکان خودروهایى که با حرکت‌هاى غیرمتعارف موجب سلب آرامش مردم و اختلال در نظم و انضباط ترافیکى شهر شوند، مطابق قانون برخورد شود و ‌این موضوعى کلى است و هیچ ارتباطى با اغتشاشات اخیر ندارد.

استاندار تهران عنوان کرد: با‌این وجود، عده‌اى که در اغتشاشات اخیر با سوءاستفاده از فضا و بوق زدن‌هاى ممتد و ‌ایجاد راه‌بندان‌هاى غیراصولى مردم را اذیت کرده‌اند، احضار و مورد سوال قرار مى‌گیرند؛ چرا که‌این افراد به نوعى مرتکب تخلف راهنمایى و رانندگى شده‌اند.

تمدن در پاسخ به‌این سوال‌ایسنا که توقیف ‌این دسته از خودروها توسط مراجع ‌ذى‌ربط تکذیب مى‌شود، عنوان کرد: چنین چیزى نداریم که هیچ مقامى‌قبول مسوولیت نکند. مالکانى که پلاک خودرو، گواهینامه یا سایر مدارک آنها توقیف و هیچ مقام مسوولى در مورد نحوه پیگیرى به آنها توضیحى نداده است، براى پیگیرى موضوع به بازرسى استاندارى واقع در خیابان شهید بهشتى مقابل درب جنوبى مصلى مراجعه کنند.

وى با تاکید بر‌اینکه بنده دستورات لازم جهت پاسخگویى به‌این دسته از مالکان را خواهم داد، تصریح کرد: حتما مقامات مسوول در راهنمایى و رانندگى پاسخگوى ‌این موضوع هستند؛ در غیر‌این صورت مالکان خودروها به بازرسى استاندارى مراجعه کنند. استاندار تهران در مورد جریمه لحاظ شده براى‌این دسته از مالکان خاطرنشان کرد: طبق قانون با ‌این مالکان برخورد مى‌شود، اما اگر مدارک‌این افراد در مکان‌هایى است که دسترسى به آن ندارند، به بازرسى استاندارى تهران مراجعه کنند تا استاندارى براى حل مشکل به‌این افراد کمک کند؛ اما رییس پلیس راهور پایتخت درباره گفته‌هاى استاندار تهران مبنى بر برخورد با رانندگانى که در حوادث پس از انتخابات اقدام به بوق‌زدن در خیابان کرده‌اند، به «‌ایلنا» گفت: در‌این زمینه هیچ هماهنگى با پلیس راهنمایى و رانندگى نشده است.

در حالى که به گفته استاندار تهران‌این افراد به نوعى مرتکب تخلف راهنمایى و رانندگى شده‌اند و حتما مقامات مسوول در راهنمایى و رانندگى پاسخگوى‌ این موضوع هستند، سرهنگ‌هاشمی، رییس پلیس راهنمایى و رانندگى تهران نیز گفت:‌این موضوع امنیتى و اطلاعاتى است و به ما ارتباطى ندارد. موضوع را باید از پلیس امنیت جویا شوید. گفتنى است، رییس مرکز اطلاع‌رسانى پلیس راهور تهران بزرگ نیز از‌این موضوع اظهار بى‌اطلاعى کرد.