گزارش ایرنا از تجمع دیروز دانشجویان در دانشگاه تهران

عکس دیروز ایرنا از تجمع دانشگاه

ایرنا خبرگزاری رسمی‌دولت گزارش داد: دیروز همزمان با مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران، تجمعاتی از سوی سبز پوشان در‌این دانشگاه برگزار شد که مورد بی‌توجهی سایر دانشجویان ‌این دانشگاه قرار گرفت. به گزارش‌ایرنا، در آغاز ورود به دانشگاه تهران، عده‌ای سبز پوش با دادن دست بندها و بادکنک‌های سبز تلاش می‌کردند که توجه دانشجویان را به خود جلب کرده و آنان را با گروه‌های خود همراه کنند که با عدم استقبال بسیاری از دانشجویان مواجه می‌شدند.

**این افراد که تعداد آنان در ابتدا به ۳۰۰نفر نمی‌رسید با در دست داشتن بادکنک‌، دستبندهای سبز و لباس‌های سبز شعارهای تخریبی علیه منتخب مردم سر می‌دادند.

**در ابتدای تجمع،‌ این افراد از سمت دانشکده ادبیات به سمت دانشکده فنی و پزشکی حرکت کردند و با شعارهای «دانشجو حمایت حمایت» از دانشجویان می‌خواستند که به آنان ملحق شوند، ولی با عدم استقبال بسیاری از‌این دانشجویان و نگاه‌های معنادار آنان مواجه شدند.

**این افراد با زدن ماسک و پوشاندن چهره خود نمی‌خواستند شناخته شوند.

**عده‌ای از ‌این افراد با گرفتن دست‌های یکدیگر شعار «موسوی زنده باد کروبی پاینده باد»، «یا حسین میرحسین» سر می‌دادند.

**در ‌این بین عده‌ای از دانشجویان در مقابل سبزپوشان شعارهای «منافق حیا کن، دانشگاه را رها کن»، «مرگ بر شوروی را مطرح کردند که آمریکا فراموش شود»، «موسوی و اسرائیل پیوندتان مبارک»، «مرگ بر اسلام آمریکایی»‌، «دانشجوی مسلمان بازیچه نیست»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه» سر دادند.

**در‌ این بین سبز پوشان با دیدن دانشجویان معترض به خود، با هو کردن سعی کردند که آنان را متفرق کنند.

** تریبون آزاد توسط دانشجویان در دانشگاه برپا شد و به آنان اجازه داده شد که نظرات خود را بیان کنند.

**سبز پوشان هنگامی ‌که در داخل دانشگاه تجمعشان با استقبال مواجه نشده به سمت در اصلی دانشگاه تهران حرکت کردند و از پشت میله‌های در اصلی دانشگاه فریاد می‌زدند تا توجه مردم خیابان را به خود جلب کنند.

** در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران کامران دانشجو، وزیر علوم و مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت و درمان حضور داشتند.