راهپیمایی در اعتراض به ترویج فرهنگ بی‌حجابی

عکس: ایسنا

دیروز پس از برگزاری نماز جمعه در حدفاصل دانشگاه تهران تا میدان انقلاب بخشی از نمازگزاران در اعتراض به ترویج فرهنگ بی‌حجابی راهپیمایی کرده و اعتراض خود را نسبت مظاهر فساد اخلاقی در سطح جامعه، با سر دادن شعارهایی اعلام کردند. به گزارش ایسنا، این نمازگزاران به همراه تعدادی دیگر از افراد حاضر در راهپیمایی «اعتراض به عدم اجرای قانون گسترش فرهنگ عفاف و حجاب» شعار می‌دادند: «‌الله اکبر»، «منافق، بدحجاب عامل استکبار است»، «فرموده رهبری اجرا باید گردد، تذکر لسانی اجرا باید گردد»، «حزب الله بیدار است از بی‌حجاب بیزار است» و «فساد و بی‌حجابی خواسته استکبار است».

در این راهپیمایی شرکت‌کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر آن‌ها نوشته بود: «شعار مسوولان انقلابی قیام بر علیه بدحجابی»، «اسلام زن را تا حدی ارتقا می‌دهد که او بتواند مقام انسانی خود را در جامعه بازیابد و از حد شیء بودن بیرون بیاید(امام خمینی(ره)»، «امر به معروف و نهی از منکر نشانه حس و حیات در یک جامعه است و بدون آن جامعه می‌میرد و تعفن گناه همه جا را فرا می‌گیرد».

به گزارش ایسنا، راهپیمایان حاضر در راهپیمایی دیروز تهران که در اعتراض به توسعه فرهنگ بی‌حجابی در سطح جامعه بر پا شده بود، شعار می‌دادند: «مرگ بر انگلیس، مرگ بر فتنه‌گر»، «مرگ بر بی حجاب»، «خواسته ملت ما امنیت اخلاقی»، «نیروی انتظامی اقدام انقلابی»، «نیروی انتظامی تو مجری قانونی»، «ای قوه قضایی اقدام انقلابی»، «ای قوه‌ قضایی امنیت اخلاقی»، «فساد و بی‌حیایی برچیده باید گردد» و «مانکن بی حیایی لکه ننگ مایی». به گزارش ایسنا در ادامه‌ این راهپیمایی بیانیه‌ای در اعتراض به ترویج فرهنگ فساد و بی‌حجابی در جامعه قرائت شد که در بخشی از آن خواسته شده بود: احیا و اجرای طرح مفید امنیت اخلاقی که توسط دلاوران نیروی انتظامی و فرمانده رشید آن به شکل موثری در حال انجام بوده و آثار مثبت آن به خوبی مشهود بوده و با توطئه‌های دست‌های نفاق پوشیده در لفاف دلسوزی و اصولگرایی برخی مسوولان اجرایی خودباخته، متوقف شد، قاطعانه مورد تقاضای امت حزب‌الله و ولایتمدار ایران اسلامی است. ‌در پایان این بیانیه نیز نوشته شده است: حضور فعال امت حزب‌الله و همیشه در صحنه به خصوص خواهران حزب‌الله در صحنه مبارزه قانونی با مظاهر فساد علاوه بر آنکه قطعا تعیین کننده‌ترین عامل و ضامن اجرای قوانین بر زمین‌مانده شرعی و فرامین مقام معظم رهبری است، رسواگر شعارهای منحرفین و آلودگان غربی خواهد بود. به گزارش ایسنا، پس از قرائت این بیانیه از سوی سخنران حاضر در این راهپیمایی گفته شد: این آخرین پیام ما با مسوولان امت است که اگر توان مقابله با گسترش فرهنگ بدحجابی ندارند، امت حزب‌الله خود این کار را خواهد کرد.

احمد خاتمی: ملت ما در برابر بدحجابی خواهد ایستاد

همچنین امام جمعه موقت تهران نسبت به عدم رعایت اجرای قانون عفاف و حجاب هشدار داد و گفت: ملت ما همان‌طور که جریان فتنه سیاسی را به عقب راند، با همان قدرت و قاطعیت در مقابل جریان بدحجابی که یادگار رضاخان قلدر است خواهد ایستاد. به گزارش ایلنا، سید احمد خاتمی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه تهران خطاب به زنان گفت:‌ خانم محترم! شما در جامعه امن می‌خواهید زندگی کنید؟! بدحجابی، امنیت اخلاقی و روانی جامعه را از بین می‌رود و دود آن در چشم خودتان هم می‌رود. خانم مسلمان شیعه که حجاب را رعایت نمی‌کنید! ۱۰ آیه از قرآن به صراحت از حجاب سخن می‌گوید و آیا با این بدحجابی باز هم می‌گویید مسلمان هستید؟ خاتمی گفت:‌ خانمی که خود را شیعه می‌داند و احتمالا در مجالس عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) شرکت می‌کند و برای ایشان گریه هم می‌کند، خجالت نمی‌کشد که با این ظاهر به خیابان می‌آید؟ اگر می‌خواهید وفادار باشید این ساختارشکنی‌ها را رها کنید! امام جمعه موقت تهران تاکید کرد:‌ برخلاف نظر بعضی‌ها حجاب یک مساله شخصی نیست، بلکه یک مساله کاملا اجتماعی است و منکر آن سازنده ده‌ها گناه کبیره است. خاتمی با بیان اینکه کف خواسته‌های مردم اجرای این قانون است، هشدار داد: مردم از این بدحجابی‌ها جانشان به لبشان رسیده است و در این مورد پیش ما هم می‌آیند، لذا مسوولان بدانند این مردمان حزب‌اللهی به هیچ عنوان تعلل در اجرای، این قانون را نمی‌پذیرند.

وضع حجاب در جامعه خوب نیست

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از معروف‌ها در جامعه مورد غفلت واقع شده و هویت اسلامی جامعه در خطر است. به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید روز پنج‌شنبه در دیدار رییس و اعضای شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: برخی افراد در روزنامه‌ها، چیزهایی می‌نویسند و پیشنهاداتی می‌دهند که با حیثیت دینی در تعارض بوده و غرب‌گرایانه است. این مرجع تقلید ادامه داد: مسوولان باید عملا با غرب‌گرایی مبارزه کنند و این وضع لباس و حجاب در جامعه خوب نیست و اینکه برخی گفته‌اند، زنان سوار دوچرخه شوند و یا در مسابقات فوتبال کلاه بر سر بگذارند، بسیار سخت است و این ذلت است، چون ما مسلمان و مستقل هستیم و نباید زیر بار برنامه‌های کفار برویم.