عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، بر ضرورت وجود حداکثر تدبیر برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تاکید کرد. به گزارش ایسنا، محمد قسیم عثمانی در نطق میان دستور خود در جلسه دیروز مجلس تاکید کرد: نباید موضوع هدفمند‌سازی را به صورت یک پروژه در نظر گرفت که هم‌اکنون به اتمام رسیده است، بلکه این قانون، یک پروسه است که باید در ادامه راه ضمن پایش اصولی قانونی، حداکثر تدبیر به خرج داده شود تا فشار به مردم و اقشار آسیب پذیر به حداقل برسد؛ بویژه اقشار متوسط جامعه که بیشترین فشارهدفمند‌سازی بر روی این طبقه است باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند. وی جهش قیمت گاز را نیز بر خلاف قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها دانست و گفت: فشار این مساله به مردم بسیار زیاد و محسوس بوده است، همچنین در قیمت‌گذاری گاز باید به مناطق جغرافیایی مختلف کشور توجه شود.

عثمانی ادامه داد: البته نرخ مناطق سردسیر باید متفاوت‌تر از این چیزی بود که در حال حاضر است و ضرایب اقلیمی باید مورد تجدید نظر قرار گیرد؛ همچنین در فصل‌های مختلف توجه شود که در فصول سرد سال باید نرخ گاز را متفاوت از سایر فصول در هر منطقه کنیم تا این فشار به حداقل برسد.

عثمانی در ادامه بر تسهیل گازرسانی به روستاها تاکید کرد و گفت: شرکت گاز باید جبران بی‌عدالتی‌هایی که بعضا در گذشته وجود داشت را بکند.