دکتر علی‌اکبر صالحی، وزیر خارجه گفت: ایران در نامه‌ای برگزاری نشست اضطراری سران کشورهای اسلامی برای بررسی تحولات منطقه و فشار بر دیکتاتورهای منطقه را خواستار شده است. به گزارش ایسنا، صالحی در جمع خبرنگاران در ارومیه افزود: ایران پیش‌قدم برای تشکیل کنفرانس سران کشورهای اسلامی است؛ به‌طوری که در نامه‌ای از دبیر سازمان کنفرانس اسلامی خواستیم جلسه اضطراری برای بررسی اوضاع منطقه تشکیل شود.

او با اشاره به این که برگزاری نشست اضطراری کنفرانس سران کشورهای اسلامی نیازمند ارائه تقاضایی به سازمان کنفرانس اسلامی از سوی تعداد مشخصی از سران کشورهای اسلامی است، اظهار کرد: این تقاضا باید در چارچوب این سازمان بررسی شود؛ برای تشکیل اضطراری این نشست، تقاضای فوق باید مورد قبول تعداد روشن و مشخصی از کشورها قرار گیرد.

وزیر خارجه تصریح کرد: کنفرانس اسلامی برای تصمیم‌گیری در مورد تحولات منطقه زمانی تشکیل می‌شود که برای برگزاری این اجلاس کشورهای دیگر نیز به میدان بیایند.

دیدار صالحی با سفیر فلسطین

سفیر فلسطین در تهران با وزیر خارجه ایران دیدار کرد که صالحی در این دیدار با اشاره به تحولات صورت گرفته در منطقه خواستار توجه به خواست مردم و حل مشکلات در سایه گفت‌وگو شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صلاح زواوی سفیر فلسطین در تهران روز یکشنبه با علی‌اکبر صالحی وزیر خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، طرفین در مورد مسائل دوجانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی به تبادل نظر پرداختند.

صالحی با اشاره به تحولات صورت گرفته در منطقه، خواستار توجه به خواست مردم و حل مشکلات در سایه گفت‌وگو شد.