آزمایش نسل چهارم دقیق‌ترین موشک ایرانی

عکس: ایرنا

سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از تست نسل چهارم دقیق ترین موشک ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: نسل چهارم موشک فاتح ۱۱۰ با قابلیت نقطه‌زنی با برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر، توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع با موفقیت آزمایش شد. سردار وحیدی افزود: با استفاده از روش‌های هدایتی نوین، سیستم نقطه زنی بر روی موشک نصب و در آزمایش پروازی انجام شده، توانایی آن در اصابت به هدف، بدون انحراف اثبات شد و علاوه بر افزودن قابلیت جدیدی به توانمندی‌های عملیاتی نیروهای مسلح، ایران را جزو معدود کشورهای تولیدکننده این نوع از موشک در سطح دنیا قرار داد.

وزیر دفاع با بیان اینکه در سه نسل قبلی سرعت عمل در پرتاب، قدرت تخریب بالا و دقت در هدف‌گیری متعارف حاصل شده بود، گفت: امروز علاوه بر قابلیت‌های قبلی، نیروهای مسلح کشورمان قادر خواهند بود با نسل چهارم موشک فاتح ۱۱۰، اهداف زمینی و دریایی، نقاط تجمع دشمن، مراکز فرماندهی، سایت‌های موشکی، زاغه‌های مهمات، رادارها و سایر اهداف مورد نظر را به صورت نقطه‌ای مورد هدف قرار داده و منهدم کنند. وحیدی تصریح کرد: در برنامه‌های آتی همه موشک‌های ساخت وزارت دفاع، به این قابلیت مجهز خواهند شد.

وزیر دفاع توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران و قابلیت‌های جدیدی را که به آن افزوده می‌شود در چارچوب دکترین دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و افزود: این توانمندی‌ها دفاعی است و فقط علیه متجاوزان و تهدید‌کنندگان منافع و تمامیت ارضی کشورمان به کار گرفته خواهد شد.

اختلاف در میان صهیونیست‌ها

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اظهارنظرهای برخی مقامات رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: مقامات رژیم صهیونیستی برای مدیریت بحران موجود در منطقه و بحران‌هایی که با آن مواجه هستند، اظهاراتی مطرح می‌کنند که این اظهارات بین مقامات نظامی و سیاسی این رژیم متفاوت است. امروز ما درگیری جدی‌ای را در داخل سرزمین‌های اشغالی شاهد هستیم و اظهارنظرهای متعدد مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی نشان‌دهنده اختلاف خاصی است که در این رژیم وجود دارد.

مگر اینکه قصد خودکشی داشته باشند

وزیر دفاع با بیان اینکه «رژیم صهیونیستی می‌داند حمله به ایران آرزویی دست نیافتنی است، مگر اینکه این رژیم قصد خودکشی داشته باشد»، افزود: اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی ناظر بر تلاش آنها به منظور مدیریت افکار عمومی و خارج شدن از انزوا در صحنه‌های مختلف است؛ البته این رژیم تلاش کرد تا با به میان آوردن بحث سوریه، خود را از مرکز توجهات دنیای اسلام خارج کند که تا حدودی نیز در این امر موفق بوده است.

وی اضافه کرد: در عین حال رژیم صهیونیستی نمی‌تواند خود را از واقعیت‌های تاریخی و ناتوانمندی‌های ذاتی که گریبانگیرش است رها کند و اظهارات مقامات این رژیم نیز تبلیغاتی و روانی است. البته نیروهای مسلح ایران کاملا آماده‌اند تا به هر سوء‌نیتی پاسخی محکم دهند تا برای پشیمانی رژیم صهیونیستی برای همیشه کفایت کند.

سوریه درخواستی از ما نداشته است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه، با بیان اینکه «ایران هیچ نیروی نظامی در سوریه ندارد و دولت سوریه نیز چنین درخواستی از ما نداشته است»، اظهار کرد: سوریه ارتشی قوی دارد و از حمایت‌های مردمی نیز برخوردار است و سوری‌ها خود از عهده ماجرایی که بیگانگان در این کشور درست کرده‌اند، برمی‌آیند.

وحیدی ادامه داد: جریانات و کشورهایی سیل اسلحه را به سوریه روانه و گروه‌های تروریستی را مجهز می‌کنند که کاری بسیار زشت است و آثار بسیار بدی در منطقه خواهد گذاشت. این جریانات مردم سوریه را دچار مشکلات فراوانی می‌کند و کشورهایی که چنین سلاح‌هایی را به این کشور روانه و از جریانات تروریستی حمایت می‌کنند، مسوول هستند و نسل آینده از آنها پرسش خواهند کرد.

معارضان از دیگر کشورها آمده‌اند

وی اظهار کرد: آنچه به عنوان معارضه در سوریه مطرح می‌شود، گروه‌های مسلح معدودی هستند و از کشورهای دیگر آمده‌اند و نگذاشتند دولت سوریه آنچنان که باید، خواسته‌های مردم این کشور را محقق کند. دشمنان در پی ایجاد توازن قوای جدیدی میان رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای اسلامی در منطقه هستند که با بیداری اسلامی این توازن به خطر افتاده بود و آنها تلاش می‌کنند با خارج کردن سوریه از محور مقاومت این توازن را به نفع خود تغییر دهند که البته نخواهند توانست.

وزیر دفاع در پاسخ به پرسشی مبنی بر دخالت نظامی غرب در سوریه تصریح کرد: اگر در مورد سوریه بی‌تدبیری شود و نظامیان خارجی که هم‌اکنون به صورت نامنظم در این کشور حضور دارند به طور منظم وارد صحنه شوند، حتما بحران بزرگی منطقه را فرامی‌گیرد و به طور قطع بازنده این بحران غربی‌ها و کشورهای حامی صهیونیست‌ها خواهند بود.